مدت و زمان طلاق توافقی

مدت و زمان طلاق توافقی : اختلاف در زندگی مشترک را می توان یک امر طبیعی قلمداد کرد ؛ اما اگر دامنه این اختلافات گسترده شده و افزایش پیدا کند ممکن است زندگی را غیرقالب تحمل نموده و سبب عسر وحرج طرفین نکاح شود در چنین حالتی ادامه زندگی مشترک می تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را به دنبال آورد و سبب بروز حوادث ناخوشایندی گردد.

در این حالت طلاق و جدایی می تواند یک راه برای پایان دادن به این اختلافات و درگیری ها باشد، بنابراین طلاق همیشه یک امر ناپسند نیست بلکه در بعضی از موارد یک امر واجب می باشد.

شاید بتوان عنوان کرد رایج ترین و بیشترین نوع طلاقی که امروزه در دادگاه ها جریان دارد و درخواست می شود، طلاق توافقی است.

مدت و زمان طلاق توافقی نسبت به سایر انواع طلاق کمتر می باشد و زودتر به نتیجه می رسد همچنین هزینه طلاق توافقی نیز به نسبت ارزان تر و به صرفه تر از سایر انواع طلاق است .

شاید مهم ترین دغدغه مردم در پرونده طلاق توافقی مدت و زمان طلاق توافقی و همچنین هزینه طلاق توافقی باشد.

حقیقت آن است که به نسبت سایر انواع طلاق، طلاق توافقی کم هزینه تر و از لحاظ زمانی نیز سریع تر به نتیجه می رسد.

لازمه تسریع در روند رسیدگی و کاهش هزینه های طلاق، استمداد از وکیل دادگستری و  وکیل متخصص طلاق توافقی می باشد.

مسئله زمان در دعاوی خانوادگی از مهمترین و تاثیر گذارترین مسائل می باشد زیرا هرچه روند رسیدگی در دعاوی خانوادگی طولانی تر شود طرفین دعوی به خصوص فرزندان آنها بیشتر دچار ضررهای روحی و معنوی و حتی مادی می شوند.

وکیل طلاق توافقی گروه حقوقی عدل جویان این اطمینان را به شما می دهد تا در کمترین مدت، طلاق تواقی شما را به سرانجام برساند.

برای بهره مندی از بهترین وکیل طلاق توافقی تهران ، با وکلای مجرب و متبحر ما  تماس حاصل فرمایید.

مدت و زمان طلاق توافقی

مشاوره حقوقی طلاق توافقی

در طلاق توافقی طرفین نکاح تصمیم می گیرند در مسائل همچون نفقه زن، مهریه، حضانت و.. با هم به توافق جامع دست یابند تا از طولانی شدن روند رسیدگی در دادگاه ها جلوگیری کنند از مهمترین مسائل در طلاق توافقی ، پشیمانی و رجوع مرد یا زن از طلاق توافقی می باشد .

ممکن است توافقات لازم در همه زمینه ها بین طرفین حاصل شود اما یکی از طرفین به یکباره از طلاق منصرف شود.

سوالی که پیش می آید آن است که: آیا اماکن انصراف از طلاق توافقی وجود دارد؟

در جواب به این پرسش باید عنوان کرد که:

تا قبل از صدور گواهی عدم امکان سازش امکان انصراف از طلاق توافقی برای هر کدام از طرفین وجود دارد اما چنانچه گواهی عدم امکان سازش صادر شود اگر زن از مراجعه به دفترخانه به منظور اجرای صیغه امتناع ورزد مرد بدون نیاز به حضور او نیز می تواند صیغه طلاق را جاری سازد.

اگر مرد از طلاق توافقی منصرف شود اماکن جاری ساختن طلاق توافقی وجود ندارد مگر آنکه زن از مرد وکالت در جاری ساختن صیغه طلاق را داشته باشد.

پیچیدگی و جزئیات بسیار در پرونده های طلاق توافقی لزوم مراجعه به وکیل و اخذ مشاوره حقوقی طلاق توافقی نمایان می سازد.

وکیل طلاق توافقی

باید توجه داشت جاری نمودن صیغه طلاق مطابق شرع نیازمند شرایطی می باشد. از جمله: طهر، غیر مواقعه بودن زوجه و هم چنین حضور ۲ شاهد جهت جاری نمودن صیغه طلاق. ازجمله مدارک مورد نیاز جهت جاری نمودن صیغه طلاق
دادنامه قطعیت یافته و گواهی شده شعبه ، اصل سند نکاح ، شناسنامه و کارت ملی زوجین و گواهی عدم بارداری از آزمایشگاه مربوطه می باشد که می بایست توسط وکیل طلاق توافقی تهیه گردد. برای پیگیری پرونده طلاق توافقی توسط مجرب ترین و ارزانترین وکیل طلاق توافقی با گروه حقوقی ما  از طریق شماره ۴۴۳۸۶۵۸۱ تماس حاص فرمایید.

مدت و زمان طلاق توافقی

در حقیقت باید بیان داشت مدت و زمان رسیدگی به پرونده های طلاق توافقی با توجه به قانون جدید طلاق توافقی  و پیچیدگی های  آن ممکن است مدت نسبتا زیادی به طول بیانجامد.

اینکه طلاق تواقی چقدر طول می کشد به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله مقدار و تعداد پرونده های مطروحه در شعبه و دادگاهی که پرونده طلاق توافقی در آنجا به جریان افتاده است و همچنین نظر به به قانون جدید طلاق توافقی حضور در جلسات مشاوره  اجباری شده  است که همین امر  خود عاملی برای طولانی تر شدن روند پرونده می کند.

بنابراین مدت زمان طلاق توافقی متفاوت می باشد این  امر لزوم مراجعه به وکیل دادگستری برای تسریع در جریان رسیگی راضروری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *