وکیل طلاق توافقی , هزینه و قیمت بهترین وکیل متخصص طلاق توافقی در تهران

وکیل طلاق توافقی , هزینه و قیمت بهترین وکیل متخصص طلاق توافقی در تهران : طلاق توافقی یکی از وقایع حقوقی است که امروزه تحت تأثیر شرایط مختلفی از جمله شرایط شخصی، خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی، شغلی و یا حتی روانی زوجین رخ می دهد. با آن که بسیاری از ما با این واژه آشنا هستیم اما بسیاری از افراد هنوز با واژه وکیل آشنایی ندارند. حال این سوال پیش می آید که واقعا وکیل کیست و چه کاری انجام می رهد؟ حضور وکیل متخصص و حرفه ای چه تأثیری در روند صدور حکم دارد و اینکه آیا واقعا ضرورتی در خصوص استمداد از یک وکیل متخصص طلاق توافقی وجود دارد؟ اکنون به پاسخ این سوالات می پردازیم.

ضرورت استمداد از وکیل

همچون انواع دیگر طلاق ها، طی نمودن مراحل طلاق توافقی نیز به دو صورت قابل انجام است. یا اینکه طرفین خود تمام مراحل را سپری نمایند و یا اینکه امور را به یک وکیل بسپارند. از آنجا که ارائه دادخواست و به طبع آن ثبت دادخواست، مستلزم مراجعه به یکی از مراکز خدمات الکترونیک قضایی می باشد و آنجا نیز آشنایی با مفاهیم حقوقی از الزامات پیش برنده کار است که ممکن است سبب سردرگمی طرفین شود، می توان در همین ابتدای کار به ضرورت استمداد از یک وکیل برای طی مراحل پی برد.
مشاوره حقوقی طلاق توافقی با صورت جلسه نمودن توافقات زوجین در تمام مسایل مالی و غیرمالی، می تواند تمام مراحل را حتی بدون حضور زوجین نیز به اتمام برساند.
الزام طرفین به حضور در شعبات مختلف دادگاهها در صورت عدم اخذ وکیل و همچنین ساعت ها منتظر ماندن در پشت درب اتاق دادگاه ها و دست کشیدن از انجام امور روزانه و همچنین رویاوریی دو نفری که قصد جدایی دارند و به طبع آن مشاجرات بسیاری که بین آنان پیش می آید، هر کدام به نحوی ضرورت حضور وکیل طلاق توافقی را بیش از پیش نمایان می سازد.

وکیل متخصص طلاق توافقی

ارائه مدت زمان توسط وکلا از مصادیق تخلف محسوب می شود ولی در طلاق توافقی طبق تجربه، دادگاه ها معمولا طی یک هفته الی دو هفته تعیین تکلیف کرده و اقدام به صدور رای می کنند.
وکیل متخصص طلاق توافقی بدون نیاز به حضور زوجین در مراحل مختلف می تواند با مناسب ترین هزینه و کوتاه ترین زمان ممکن این امررا به سرانجام برساند.

مدارک مورد نیاز جهت جاری نمودن صیغه طلاق

  • دادنامه قطعیت یافته و گواهی شده شعبه
  • اصل سند نکاح
  • شناسنامه زوجین
  • کارت ملی زوجین
  • گواهی عدم بارداری از آزمایشگاه مربوطه

باید توجه داشت جاری نمودن صیغه طلاق مطابق شرع نیازمند شرایطی می باشد. از جمله: طهر، غیر مواقعه بودن زوجه و هم چنین حضور ۲ شاهد جهت جاری نمودن صیغه طلاق.

 

مدت زمان طلاق توافقی

در طلاق توافقی از آنجا که طرفین در بسیاری از موارد به تراضی رسیده اند، نسبت به دیگر انواع طلاق مدت زمان کمتری صرف می شود. افزایش نسبی مدت زمان طلاق توافقی می تواند بیش از هر چیزی به علت اجباری شدن جلسات مشاوره پیش از ثبت دادخواست باشد. ناگفته نماند که روند رسیدگی در تمام استان ها یکسان نبوده و طرفین می توانند با مراجعه به یک مشاور حقوقی و یا یکی از وکلای شهر خود، از مدت زمان تقریبی آن آگاه شوند. از طرف دیگر آشنایی وکیل خانواده با امور دادگاهها و دیگر مراکز حقوقی، می تواند روند رسیدگی و نیز اتمام مراحل را سرعت بخشد.

وکلای گروه حقوقی عدل جویان در اولین جلسات حضور زوجین در دفتر وکالت ، از تمامی توافقات مورد نیاز، صورت جلسه ای تهیه نموده که در داگاه ارائه می نماید. چرا که دادگاه توافق بر سر مسائلی همچون مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، جهیزیه، اموال و دیگر موارد را ضروری می داند.

وکیل ارزان طلاق توافقی

وکلای دل سوز گروه حقوقی ما با درنظر گرفتن مشکلات مالی مردم ، هزینه های مربوط به پیگیری پرونده ی طلاق توافقی را به پایین ترین حد خود رسانده است تا همه مردم بتوانند از خدمات ویژه ما بهره مند شوند ، نگران هزینه های اخذ وکیل خانواده برای پیگیری پرونده ی خود نباشید. برای بهره مند شدن از خدمات به صرفه ترین و ارزان ترین وکیل طلاق توافقی تهران با وکیل خانواده گروه حقوقی عدل جویان از راه های ذکر شده در مقاله وکیل خانواده در ارتباط باشید.

ضرورت مشاوره قبل از طلاق توافقی

بسیاری از ما تصور می کنیم چون طلاق توافقی با تراضی طرفین انجام می شود بنابراین دادگاه به سهولت رأی به این دادخواست خواهد داد. اما درواقع این گونه نیست. چرا که قداست بنیان خانواده سبب شده است که قانون در این نوع از طلاق نیز سخت گیری هایی داشته باشد. بنابراین دادگاه قبل از صدور حکم عدم امکان سازش، جلسات مشاوره ای را جهت بررسی مشکلات زوجین تعیین نموده است. حضور در این جلسات کاملا اجباری می باشد.

داوری در طلاق توافقی

ضرورت رجوع به وکیل پایه یک دادگستری و استفاده از مشاوره در طلاق توافقی توضیح داده شد. اما آیا این ضرورت در خصوص داوری نیز وجود دارد. داوری همان پادرمیانی دو و یا چند نفر از بستگان طرفین است که جهت بررسی مشکلات زوجین تلاش می کنند. داوری در انواع دیگر طلاق رایج است اما قانون برای طلاق توافقی تنها مشاوره را ضروری دانسته و صدور حکم عدم امکان سازش را صرفا منوط به نتایج مشاوره دانسته است. بنابراین در این نوع از طلاق، برخلاف انواع دیگر آن، نیازی به معرفی داور توسط طرفین نیست.

وکیل طلاق توافقی

هزینه و قیمت وکیل طلاق توافقی

معمولاً هزینه و قیمت وکیل طلاق توافقی به تراضی طرفین، یعنی وکیل و موکل بستگی دارد و افراد در صورت مراجعه به چند وکیل، با ارقام متفاوتی مواجه خواهند شد. گروه حقوقی عدل جویان در راستای بهره مندی همه مردم از خدمات ما کمترین و پایین ترین هزینه را برای پیگیری پرونده طلاق توافقی ارائه می دهد؛برای بهره مند شدن از وکیل از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی در ارتباط باشید.

اجرای صیغه طلاق در طلاق توافقی

نکته حایز اهمیت این است که یک وکیل، نمی تواند هم از جانب زوج و هم از جانب زوجه، در امر طلاق وکالت داشته باشد. در صورتی که هر کدام از آن ها یک وکیل مجزا اخذ کرده باشند، حضور هیچ از آن دو در دفتر ثبت طلاق الزامی نبوده و تمامی امور توسط وکلا انجام می گیرد.
حال اگر یکی از طرفین وکیل داشته باشد و دیگری وکیلی نداشته باشد ، حضور فردی که امور را به وکالت واگذار نکرده است الزامی می باشد.

وکیل متخصص طلاق توافقی : ارائه مدت زمان توسط وکلا از مصادیق تخلف محسوب می شود ولی در طلاق توافقی طبق تجربه، دادگاه ها معمولا طی یک هفته الی دو هفته تعیین تکلیف کرده و اقدام به صدور رای می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *