مدارک لازم برای طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی : پس از آنکه طرفین دعوی یعنی زن و شوهر تصمیم بر طلاق تواقی گرفتند در قدم اول می بایست به وکیل متخصص طلاق توافقی مراجعه مایند تا ضمن اخذ مشاوره حقوقی طلاق توافقی از روند رسیدگی و ونحوه پیگیری و مدارک لازم برای طلاق توافقی آگاه شوند.

برای تحقق طلاق توافقی هرکدام از طرفین دعوی باید یک وکیل معرفی کنند به این نکته توجه داشته باشید که یک وکیل نمی تواند همزمان وکیل دو طرف دعوی طاق توافقی باشد ، البته گروه حقوقی عدل جویان این مشکل را به راحتی برطرف کرده است .

باتوجه به هدف وکلای متبحر ما  که پیگیری پرونده با 2 وکیل دادگستری می باشد در مورد طلاق توافقی نیز شما عزیزان می توانید به دفتر وکالت ما مراجعه نموده و برای پرونده طلاق توافقی خود به وکلای ما وکالت دهید تا 2 وکیل دادگستری که از وکلای مجرب و متبحر تهران می باشند پرونده طلاق توافقی شما را برعهده گرفته و مراحل طلاق توافقی را بدون حضور زن و مرد طی بنمایند ، این امر قطعاً موجب تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ی طلاق توافقی می باشد.

اقدام بعدی در طلاق توافقی جمع آوری مدارک لازم برای طلاق توافقی می باشد که میبایست به کمک وکیل متخصص تهییه و جمع آوری شود.

مدارک لامزم برای طلاق توافقی

از جمله مدارک لازم برای اق توافقی اصل شناسنامه و کارت ملی و تهییه یک نسخه کپی از آنها و همچنین اصل سند نکاح می باشد که می بایست از دفترخانه ازدواج و طلاق اخذ شود .

پس از تهیه مدارک مذکور وکیل می بایست دادخواست را تحت عنوان طلاق توافقی تنظیم و ثبت نماید و ممدارک ذکر شده را در دادخواست ضمیمه نماید .

با توجه به قانون جدید طلاق توافقی داوری حذف شد و شرکت در جلسه مشاوره قبل از طلاق الزامی گردید. برای همچنین آگاهی از جزئیات و نکته های طلاق توافقی با وکلای دل سوز ما حاصل فرمایید تا بدین طریق ازخدمات حقوقی تلفنی و رایگان بهره مند شوید.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

نکته های طلاق توافقی

یکی از مهمترین نکته‌های طلاق توافقی امکان جاری شدن صیغه طلاق بدون حضور زوجین و با حضور موکلین آن ها کاملا قانونی و رسمی می باشد. البته میزان اختیارات وکیل را موکل مشخص می کند و دفترخانه رسمی طلاق، در صورتی صیغه طلاق را در محضر وکیل جاری می نماید که این امر مشمول اختیارات وکیل باشد.

زوجین می توانند در تمام مراحل طلاق توافقی، با استمداد از وکیل دادگستری امور را پیش برده و به نتیجه مورد نظر خود دست یابند. همچنین در صورتی که زوج به صورت قانونی به زوجه خود در طلاق وکالت داده باشد با توجه به اختیارات مشخص شده در سند وکالتنامه، زوجه می تواند وکیل در توکیل گردد.

مدت و زمان طلاق توافقی

در حقیقت باید بیان د اشت که روند رسیدگی پرونده های طلاق توافقی با توجه به قانون جدید طلاق توافقی ممکن است چند ماه به طول بیانجامد.

زمان طلاق توافقی به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله میزان پرونده های مطروحه در شعبه و دادگاهی که پرونده  در آنجا به جریان افتاده است و همچنین با توجه به قانون جدید طلاق توافقی حضور در جلسات مشاوره نیز اجباری شده که خود این مسئله نیز سبب طولانی شدن روند رسیدگی می شود ، بنابراین مدت و زمان طلاق توافقی متفاوت می باشد همین امر لزوم مراجعه به وکیل دادگستری برای تسریع در جریان رسیگی راضروری می کند.

هزینه طلاق توافقی

هزینه طلاق توافقی شامل هزینه های لازم برای ثبت دادخواست تا حضور در جلسات مشاوره ، که الزامی می باشد و به اینها هزیه اخذ وکیل را هم باید اضافه کرد اما وکلای دل سوز ما  ضمن درک مشکل مالی ، کمترین حق الوکاله را برای پیگیری پرونده طلاق توافقی در نظر گرفته تا از این طریق هزینه طلاق توافقی را برای شما مومکلین عزیز کاهش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *