دخالت مرد در دارایی و پول زن

دخالت مرد در دارایی و پول زن : (( تو باید در خرج و هزینه های زندگی به من کمک کنی، این همه پول داری، درآمد داری برای کی میخوای خرج کنی واسه چی نگه داشتی ، خرج کن بزنیم به زخم زندگیمون)) این عبارات و جملاتی است که شوهر یکی از موکلین ما به همسرش که پول و درآمد داشت می گفت.

اشتغال زن و کسب درآمد در بسیاری از موارد نه تنها سبب پیشرفت زندگی مشترک نمی شود بلکه زمنیه ایجاد اختلاف را فراهم آورده و سبب افزایش اختلافات و سؤاستفاده مردان از حقوق و دارایی و اموال زن می شود این همان دخالت مرد در دارایی و پول زن است.

مطالبه و درخواست مرد از زن برای اینکه درآمد و یا پولش را برای زندگی مشترک هزینه یا خرج کند اصلاً جنبه و  وجه قانونی نداشته و قانون خانواده این عمل را غیرقانوی تلقی کرده و صراحتاً بیان داشته که زن هیچ وظیفه ای در قبال پراخت هزینه زندگی مشترک نداشته حتی اگر توانایی و قدرت مالی زیادی داشته باشد .

مردها حق هیچگونه دخالت در دارایی و پول زن را ندارند.

چه بسا درآمد زن در بسیاری از موارد سبب دعاوی خانوادگی و در نهایت طلاق و جدایی  شده است. شوهر نمی تواند برای زن تصمیم بگیرد که پول و درآمدش را کجا و به چه طریقی خرج کند زن مالک اموال خودش است و هر کاری که بخواهد می تواند با سرمایه و دارایی اش انجام دهد و شوهر نمی تواند دخالت در دارایی و پول زن  داشته باشد یا اعتراضی کند.

دخالت مرد در دارایی و پول زن در مسئله نفقه

دخالت مرد در دارایی و پول زن

بسیاری از زنان از طریق اشتغال حقوق مستمری  یا به واسطه ارث پدری سرمایه و پول نسبتا زیادی را به دست می آورند، در مقابل شوهر انتظار دارد که زن پولش را  برای کمک به هزینه منزل یا گذران زندگی مشترک خرج کند یا مثلاً دیگر از شوهر نفقه نگیرد یا هزینه های مربوط به لباس یا درمان یا آرایش و سایر هزینه های مربوطه را از شوهر دریافت نکند و با پول خودش تهیه کند اما مردها به گوش باشند که این انتظار و این طرز تفکر اساساً اشتباه و غلط است.

پرداخت نفقه وظیفه قانونی مرد است که باید تمام هزینه های زن از خوراک و لباس گرفته تا هزینه های درمان یا بهداشتی و آرایشی زن را تهیه کند و این وسط درآمد و پولدار بودن زن هیچ تاثیری در وظیفه مرد در پرداخت نفقه ندارد تا آنجا که قانون حتی برای مرد در صورتی که نفقه و هزینه زن را تحت هر شرایطی پرداخت نکند مجازات کیفری از زندان تا جریمه نقدی و صدور حکم جلب در نظرگرفته است. قانون مجازت کیفری به حق دخالت مرد در دارایی و پول زن را نداده است .

دخالت مرد در دارایی و پول زن در مسئله حضانت

پس از تشکیل خانواده و پس از اینکه زن و شوهر صاحب فرزند شدند حضانت و نگهداری از فرزند وظیفه و تکلیف زن وشوهر است این دو باید نهایت تلاش و سرمایه خود را برای تربیت و مراقبت و  آموزش فرزند به کار بگیرند. در صورت طلاق و جدایی مسئله حضانت فرزند بسیار مهمتر و حساس تر می شود و سب بروز اختلافات بسیار فی مابین پدر و مادر می گردد . این بار اختلاف بر سر حضانت و نگهداری از فرزند نیست بلکه مسئله مخارج و هزینه حضانت فرزند است .

قانوناً تمام هزینه های فرزند با پدر است اما وقتی زن درآمد یا سرمایه و پول زیادی داشتنه باشد مرد ها سعی می کنند  تا هزینه حضانت فرزند را بین خود و مادر کودک  تقسیم کنند که در برخی از مواقع با مخالفت زن روبه رو می شوند. این درخواست مرد یک درخواست کاملاً غیرقانونی و غلط است درآمد زن ربطی به مرد ندارد . حتی اگر حضانت طفل فعلاً با مادرش است باز هم این پدر است که باید خرج کودک را بدهد . درخواست مرد از زن برای پرداخت هزینه های کودک یک نمونه از دخالت مرد در دارایی و پول زن است که هیچ وجه قانونی نداشته و امکان پذیر نیست.

طلاق به دلیل دخالت مرد در پول زن

ارث رسیدن به زن یا اشتغال زن سبب افزایش سرمایه زن و در مقابل افزایش انتظار مرد برای کمک به وی برای پرداخت هزینه های زندگی می شود. البته که بسیاری از زنان و مادران سرزمین ما برای پیشرفت زندگی مشترک و پیشرفت فرزندان تمام سرمایه معنوی و مادی خود را به کار می بندند اما واقعیت آن است که زوجه یا زن هیچ وظیفه ای برای پرداخت هزینه برای نفقه فرزند را ندارد و  دخالت مرد در دارایی و پول زن غیرقانونی است، این اختلافات و درگیری ها و انتظارات مرد ممکن است تا جایی پیش برود که حتی منجر به طلاق و جدایی گردد. این اختلافات در اکثر موارد به طلاق توافی منجر می شود. 44386581-021 امکان تماس با  وکیل خانواده و مطرح کردن مشکلات و سوالات خود به صورت رایگان را فراهم آورده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *