وکیل پیش فروش آپارتمان %متخصص%

وکیل متخصص پیش فروش آپارتمان : مشکلات در بحث مسکن و افزایش بی حساب و کتاب قیمت مسکن در چند سال گذشته باعث شده تا مردم به هر نحوی برای جلوگیری از ضررهای بی خانه بودن به افرادی پناه ببرند که املاک خود را به عنوان پیش فروش در اختیار مردم قرار می دهند که با یک جستجوی ساده از مراجع قضایی و یا حتی از مشاورین حقوقی در این زمینه متوجه می شویم که تخلفات یا نکات مهم مخفی در این زمینه بسیار زیاد میباشد که جای بحث و روشنگری می باشد که در صورت عدم توجه به نکات کاربردی از افراد صاحب فن ممکن است هر شخصی درگیر این تخلفات و سکوت قانونی گردد.

وکیل پیش فروش آپارتمان عدل جویان

نکات کاربردی و کلیدی که باید در هنگام عقد قرارداد پیش فروش آپارتمان به آنها توجه کرد که مجبور نشوید بعدها برای رسیدن به حق قانونی خود به مراجع قضایی مراجعه و متحمل خسارات فراوان شوید. در ادامه با توضیحات وکیل ملکی عدل جویان همراه شوید…

باید به این نکته اساسی توجه کرد که باتوجه به اینکه در قراردادهای پیش فروش آپارتمان هنوز موضوع معامله وجود فیزیکی و خارجی ندارد و قابل رویت نیست یکسری شروط مناسب می تواند مانع از درگیریها و اختلافات احتمالی در آینده گردد که در این مقاله با بررسی مقررات و قوانین مربوط به پیش فروش آپارتمان نکات کلیدی و کاربردی که بایستی در اینگونه قراردادها ذکر شود مورد بررسی قرار می گیرد.

در قانون پیش فروش آپارتمان ها

با توجه به توضیحاتی که قبلا ذکر شد قانونگذار در سال 1389 قانون پیش فروش آپارتمان را تصویب نمود که این قانون در 25 ماده و 4 تبصره تدوین گردیده است که در آن پیش فروشنده در زمان معین شده در قرارداد می بایست واحد ساختمانی را با مشخصات و ویژگی های معین احداث یا تکمیل کرده و در نهایت به پیش خریدار که مالک رسمی در آینده واحد مسکونی مدنظر می باشد تحویل نماید..

وکیل پیش فروش آپارتمان

در انعقاد قرارداد

برای پیش خرید آپارتمان طبق قانون پیش فروش آپارتمان، می بایست تمام مراحل در دفاتر اسناد رسمی انجام شود که این وظیفه ای است که قانونگذار معین نموده که سرپیچی از آن ضمانت اجرای کیفری نیز دارد و توافقات عادی طرفین یا تنظیم قولنامه در بنگاه املاک کفایت نمی کند که در این خصوص در ماده 3 و 23 از قانون مذکور پیش بینی شده است.
یکسر مواردی که صددرصد باید در متن قرارداد آورده شود

  1. مشخصات کامل پیش فروشنده
  2. مشخصات کامل مالک اصلی (صاحب سند)
  3. مشخصات و خصوصیات جزئی که آپارتمان باید داشته باشد
  4. شرایط و طریقه پرداخت مبلغ معامله و تسویه حساب
  5. موعد تحویل واحد و تنظیم سند رسمی
  6. مواردی در زمینه خسارات احتمالی، ضمانت اجرایی و نحوه بیمه ساختمان
  7. تعیین داور یا داوران در صورت حدوث اختلاف در قرارداد

نکته دیگر الزام در مشخص بودن تمام جزئیات ملک پیش فروش شده اعم از طبقه، مساحت، تعداد اتاق ها، پارکینگ و انباری و نیز جزئیات کل ساختمان اعم از کاربری آن، تعداد طبقات و واحدهای آن، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و به طور کلی تمام موارد ذکر شده در پروانه ساخت و شناسنامه فنی ساختمان، می باشد. مسائل دیگر همچون قیمت آپارتمان، نحوه پرداخت و اقساط آن، زمان تحویل آپارتمان و نیز زمان انتقال سند نیز از موارد مورد توجه در قراردادهای پیش فروش آپارتمان می باشند.

منتقل کردن تعهدات

پیش فروشنده می تواند با رضایت خریداران برای انجام تمامی تعهدات یا قسمتی از تعهدات این مسئولیت را به دیگری واگذار نماید. لازم به ذکر است که در صورت مخالفت حتی احدی از خریداران نمی تواند مسئولیت را به دیگری واگذار نماید که در صورت این کار و عدم ایفای تعهدات خریداران می توانند به شخص پیش فروشنده مراجعه نمایند و شخص متعهد (فروشنده) نمی تواند به انتقال تعهدات که با عدم رضایت صورت گرفته شده است استناد کند.

وظایف خریدار

در قرارداد برای اتمام مدت پروژه زمانی مشخص می گردد که اگر پیش فروشنده در زمان مقرر موفق به تکمیل و تحویل ملک نگردد و فقط اقدامات جزئی برای تکمیل مانده باشد خریدار یا خریدارارن می توانند تعهدات را به شخصه پذیرفته و برای امور انتقال و تنظیم سند رسمی به میزان سهم خود با قبول تعهدات و تاییدیه مهندس ناظر مبنی بر اینکه 10 درصد از پروژه و آنهم همان اقدامات جزئی باقی مانده است به دفتر اسناد رسمی تعیین شده مراجعه نمایند.

در صورتی که در زمان انقضاء مدت قرارداد پیش فروشنده موفق به تکمیل و تحویل ملک نگردد ولی صرفا اقدامات جزئی تا تکمیل پروژه مانده باشد، خریدار می تواند این تعهدات را پذیرفته و برای تنظیم سند رسمی انتقال ملک به میزان قدرالسهم خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه نماید. البته این اقدام یک شرط اساسی دارد.قبول تعهدات به شرطی امکان پذیر است که مهندس ناظر تاییدیه ای مبنی بر اینکه کمتر از ۱۰ درصد از عملیات ساختمانی باقی مانده است و این ۱۰ درصد هم شامل اقدامات جزئی است. نکته مهم در این زمینه که باید به آن توجه کرد اینست که هزینه و خرجکرد خریداران قابل مطالبه از فروشنده می باشد که این مبالغ باید در حول قرارداد باشد و خارج از آن قابل وصول نیست.

توصیه جد ما این است که برای تنظیم قراردادهای پیش خرید – فروش آپارتمان از وکیل متخصص در این امر بهره مند گردید. گروه وکلای عدلجویان متشکل از تیمی مجرب و مستعد آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی در این زمینه می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *