ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت: بعد از تشکیل شرکت ممکن است بعد از گذشت مدتی سهام داران و اشخاص حقیقی شرکت تغییراتی را در شرکت به وجود آورند این تغییرات اعم از تغییر آدرس  یا نام شرکت و یا تغییر در سمت های شرکت اعم از مدیرعامل و … . اگر تغییراتی در شرکت روی دهد به دنبال آن تغییراتی در اساسنامه نیز ایجاد خواهد شد اما نکته قابل توجه آن است که تمامی تغییراتی که در مجمع عمومی یا فوق العاده یا در جلسه هیئت مدیره  روی می دهد همگی باید ثبت شوند.

ثبت تغییرات شرکت

هر کدام از مجامع عمومی و فوق العاده وظایف و اختیارتی را دارند که با توجه به این اختیارات می توانند در شرکت تغییراتی ایجاد کنند. از جمله وظایف و اختیاراتی که مجمع عمومی عادی دارد عبارت است از:

ثبت تغییرات شرکت

انتخاب مدیر یا مدیران یا بازرسان شرکت و عزل مدیر یا مدیران شرکت و تصویب ترازنامه و صورت حسابهای شرکت و تقسیم منافع شرکت و معین کردن روزنامه مورد نظر برای درج آگهی های شرکت و ایجاد تغییرات و امور مربوط به حساب های سال مالی و… درکنار آن مجمع عمومی فوق العاده نیز اختیارتی دارد که می توانند در شرکت تغییراتی ایجاد کنند از جمله تغییر نام شرکت و تغییر دادن مرکز اصلی شرکت و تاسیس سهام ممتاز و تغییر در تعداد و افراد عضوهیئت مدیره و بازرس ها در هر صورت چنانچه تغییری در شرکت روی دهد این تغییرات می بایست برای ثبت به مرجع ثبت شرکت ها اطلاع رسانی شود.

ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها

بعد از ایجاد تغییرات در شرکت این تغییرات می بایست در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند و اطلاعات موجود  در اداره ثبت شرکت ها به روزرسانی شود از جمله تغییراتی که باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت شوند عبارتند از :

  1. هرگونه تغییرات در اساسنامه
  2. منحل شدن شرکت ها
  3. تمدید کردن مدت شرکت
  4. زمانی که بعضی از شریک ها از شرکت جدا شوند
  5. به هنگامی که نام شرکت تغییر پیدا کند
  6. هنگامی که مدیر شرکت عزل شود یا مدیری جدید نصب شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

  •  آگهی مربوط به تاسیس شرکت
  • آگهی مربوط به آخرین تغییرات شرکت
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل و سهام داران یا اعضای هیئت مدیره

روند رسیدگی

پس از تشکیل شرکت مجمع عمومی عادی یا فوق العاده یا هیئت مدیره این مجامع یا هیئت مدیره می بایست پس از هر تغییر ایجاد شده  این تغییرات را بررسی کرده و سپس صورت جلسه ای را تنظیم نمایند بعد از تنظیم صورت جلسه و معین کردن مورد تغییر یا تغییرات در شرکت این صورت جلسه تنظیمی را اعضاء هیئت مدیره و سهامداران می بایست امضاء نمایند بعد ازآن می بایست به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کند و تمامی اطلاعات اعم از شماره و نوع شرکت و… را به دقت و به شکل صحیح وارد نمایند.

همچنین می بایست نوع مجمع تشکیل شده برای این تغییرات را معین کنند که اعم از مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده می باشد، سپس تغییرات ایجاد شده و تصمیمات گرفته شده را وارد نمایند.

بعد تمام افراد که در جلسه مجمعی که این تغییرات درآن ایجاد شده باید هویت و مشخصات فردی و سمت خود را هم بیان دارند بعد از تکمیل فرم های مربوطه صورت جلسه مربوط به تغییرات در سایت اداره ثبت بارگذاری می شود.

باید اصل صورت جلسه را که به امضاء همه اعضاء رسیده است به اداره ثبت شرکت که در حوزه فعالیت آن شرکت می باشد فرستاده شود بعد از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت و تایید آنها آگهی ای که مربوط به ثبت تغییرات صورت جلسه ی شرکت می باشد را صادر می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *