وکیل اخذ مطالبات کارگران

وکیل متخصص اخذ مطالبات کارگران : اکثر مناقشاتی که جامعه کارگران دارند، بحث دعاوی و اختلافات در نحوه پرداخت حقوق، سنوات و یا پرداخت نکردن حق بیمه از طرف کارفرما می باشد که اکثر دعاوی یاد شده دعاوی مشترک موضوع اختلاف کارگران می باشد بنابراین سایر دعاوی که از طرف کارگر یا کارفرما مطرح می شود با توجه به تصمیم گیری های دولت و مجلس بطور کلی سیاست کشور باشد که تاثیر بر این دسته از دعاوی دارد.

نکته مهم در روابط کارگر و کارفرما وظایف هر یک از طرفین می باشد که به عنوان مثال کارفرما یکی از وظایف اصلی که بر عهده دارد اینست که محیط کار ایمن و دارای امنیت باشد که برای رسیدن به این مهم باید هزینه های فراوانی را متقبل شود، که در مواقعه با این شرایط کارفرما سعی می کند از هزینه و خرج کرد بکاهد.

وکیل متخصص اخذ مطالبات کارگران

چیزی که اکثر مردم در شرایط بحران بیکاری آن را مشاهده نموده اند تعداد افراد جویایی کار و نبود کار متناسب با خواسته بیکاران یا بودن کار و عدم نیاز کارفرما به کارجویان که این امر باعث ترافیک بیکاران و دست باز کارفرما برای تغییر پرسنل کاری خود می باشد که کارفرما می تواند به محض عدم رضایت کارگر آنها را اخراج یا عدم تمدید یا تعدیل نماید و به جای آنها از افراد جویای کار استفاده نماید که همین موضوع باعث شده است که تحمیل های نامشروع را به کارگران القا می کنند. در اینصورت است که کارگر برای احقاق حق خودش اعتراض می کند و به مراجع رسیدگی کننده مراجعه می نماید که در اینصورت خطر عدم تمدید قرارداد وجود دارد و در ثانی ممکن است که قرارداد را سفید امضا کرده باشد و نسخه خودش را نیز نگرفته باشد که در این صورت این عمل ناشایست را سو استفاده از قانون و نیاز کارگران به کار می نامند.

وکیل اخذ مطالبات کارگران

کارگران در هر جامعه رکن اساسی در پیش برد اهداف اقتصادی و به حرکت درآمدن چرخ های تولید یک کشور محسوب می گردند. تصور پیشرفت یک جامعه بدون قشر زحمتکش کارگر امری غیرواقع خواهد بود و اهمیت جایگاه کارگران بدیهی می باشد، کما اینکه در ماده ۲ قانون کار آورده شده است که: کارگر کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند. در این میان به لحاظ مسائل مالی برخی از کارفرمایان سعی در نادیده انگاشتن برخی از حقوق کارگران می نمایند. تا جایی که کارگر مجبور به استعفا می گردد و در صورت اعتراض به کارفرما نیز فرجامی جز اخراج در پیش روی خود نمی بیند.

در ماده 2 قانون کار کارگر کسی است که در مقابل دریافت حق السعی به هر عنوان اعم از حقوق، دستمزد، سهم سود و … با تقاضای کارفرما کار یا عملی را انجام می دهد. بنابراین یک کارگر در نظر عامه مردم به کسی گفته می شود که کار دستی یا یدی انجام دهند در حالیکه در قانون کار به یک مدیر فروش و یا یک دکتر نیز کارگر گفته می شود.

مراجع دارای صلاحیت رسیدگی به اختلافات و دعاوی کارگر و کارفرما

برای رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما هیئت های در اداره کار در نظر گرفته شده است که این هیئت ها مطابق قانون کار مشتمل بر دو مرحله بدوی و تجدیدنظر می باشد :

  1. هیئت تشخیص در مرحله بدوی ،
  2. هیئت تجدیدنظر در مرحله اعتراض به مرحله بدوی.

موسسه حقوقی عدلجویان با کادری متشکل از وکلای مجرب و نخبه در راستای احقاق حقوق کارگران، اعم از: عیدی، سنوات، بیمه، عائله مندی و… آماده قبول پرونده های حقوقی و ارائه مشاوره های لازم می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *