مشاوره حقوقی سلب حضانت

مشاوره حقوقی سلب حضانت:قانون مدنی در سلب حضانت از شخصی که مسئولیت حضانت  و نگهداری از طفل را به عهده دارد بیان می دارد، چنانچه فردی که حضانت طفل  به وی سپرده شده است  به دلیل عدم محافظت و مراقبت و نگهداری ازطفل آسیبی به طفل برسد یا به دلیل عدم صلاحیت اخلاقی یا انحطاط اخلاقی سلامت جسمانی یا روانی طفل دچار خطر شود قاضی می تواند فرد را از حضانت محروم می کند و حضانت طفل را از وی سلب کند به طور نمونه اگر پدری حضانت طفل را برعهده بگیرد سپس به هر دلیل وارد کار قاچاق یا مواد مخدر یا خرید و فروش اسلحه شود حضانت طفل از وی سلب خواهد شد .

 نمونه هایی از عدم صلاحیت اخلاقی  و انحطاط اخلاقی

برای روشن شدن ماجرا نمونه هایی از عدم صلاحیت اخلاقی  و انحطاط اخلاقی را بیان خواهیم نمود.

  1. اجبارطفل به کار کردن و اشتغال در حالی که  سن وی هنوز به سن اشتغال  نرسیده یا اجبار کردن کودک بر انجام دادن کار های خلاف قانون مانند اجبار کودک به فروش مواد مخدر یا دزدی
  2. سؤرفتار یا رفتار خارج از عرف با طفل تنبیه کردن کودک  در حد عرف برای رعایت مسائل خانوادگی غیرقانونی نیست  و جرم تلقی نمی شود اما اگر  تنبیه کودک به حالت ضرب  جرح در بیاید و آسیب اجتماعی به کودک برسد واین ضرب و جرح تکرار شود این نوع تنبیه  و کتک کاری،  رفتارهای خارج ار عرف یا سؤرفتار می باشد که می تواند منجر به سلب حضانت طفل شود.
  3. معتاد بودن پدر یا مادر یا فردی که حضانت طفل به وی سپرده شده منظور از معتاد بودن ، اعتیاد به هر چیزی  است که می تواند سلامت جسمانی و روانی و اخلاقی طفل را تحت تاثیر قرار دهد.اگر فردی که حضانت طفل به وی سپرده شده اعتیاد به چیزی داشته باشد اعم از مواد مخد ر یا الک یا قمار یا…چنین اعتیادی به سلامت جسمانی و روانی کودک آسیب می رساند ،بنابراین می توان با استناد به آن حضات طفل را سلب کرد.

مشاوره حقوقی سلب حضانت

ارتباط جنون با حضانت

هرکدام از پدر یا مادر که حضانت طفل به وی سپرده شده است دچار جنون شود ،  حضانت از وی سلب خواهد شد.

نکته مهم در مشاوره حقوقی سلب حضانت آن است که چنانچه جنون پدر یا مادر یا فردی که حضانت طفل به وی سپرده شده بود برطرف شود می تواند درخواست حضانت طفل را نماید و حضانت طفل را اخذ نماید.

مشاوره حقوقی تلفنی گروه حقوقی ما توسط با تجربه ترین و مجرب ترین وکلای تهران ارائه می شود . این فرصت را ازدست ندید سریعاً با شماره 44386581-021 تماس بگیرید و از مشاوره حقوقی رایگان به صورت تضمینی بهره مند شوید..

ازدواج مادر با فرد دیگر

یکی دیگر از مواردی که به عنوان عامل سلب حضانت به آن  باید اشاره کرد، شوهر کردن مادر  طفل است .

نکته بسیار مهم آن است که  مادر طفل تنها زمانی می تواند حضانت طفل را برعهده داشته باشد که با مرد دیگری ازدواج نکرده باشد.

  چنانچه مادری که حضانت طفل به وی سپرده شده با مرد دیگری ازدواج نماید ، حضانت طفل از وی سلب خواهد شد و نکته قابل توجه  آن است که اگر مادری به سبب شوهر کردن و ازدواج کردن او حضانت از وی سلب شده باشد ، در صورتی که از شوهر طلاق بگیرد می تواند حضانت طفل را دوباره پس بگیرد.

مشاوره حقوقی سلب حضانت

مادری که حضانت طفل به وی واگذار شده باید علاوه برداشتن شرایط مذکوراعم از صلاحیت اخلاقی و عقل و بلوغ و…. باید تمام توانایی و عزم خود را برای مراقبت و نگهداری از طفل به کار بندد در غیر این صورت چنانچه در اثر عدم مراقبت و مواظبت آسیبی به فرزند برسد ضمن مسئولیت مدنی به مجازات کیفری هم محکوم می شود و حضانت از وی سلب خواهد شد.

مشاوره حقوقی تلفنی گروه حقوقی ما توسط با تجربه ترین و مجرب ترین وکلای تهران ارائه می شود . این فرصت را ازدست ندید سریعاً با شماره 44386581-021 تماس بگیرید.

 ضمانت اجرای عدم مراقبت و حضانت از طفل

اگر دراثر سهل انگاری یا عدم مراقبت و محافظت از طفل آسیبی به وی برسد فردی که مسئول حضانت از طفل بوده باید تمام خسارات و آسیب های وارده را پرداخت کنند، همچنین چنانچه فردی حضانت طفل به وی سپرده شود  ولی از حضانت یا مراقبت یا محافظت از طفل سر  باز زند مجازات کیفری جزای نقدی درجه 8 یعنی پرداخت تا یک میلیون ریال محکومخواهد شد.

اقدامات لازم

از جمله اقدامات لازم برای سلب حضانت ، ابتداعاً اخذ اطلاعات حقوقی سلب حضانت از وکلای دل سوز و متعهد و باتجربه ما می باشد سپس به کمک وکیل متخصص سلب حضانت  مدارک لازم ازجمله  سند نکاح و کارت ملی و شناسنامه و مدارک و اسناد لازم برای  اثبات عدم صلاحیت  و سلب حضانت طفل از طرف مقابل را تهیه و آماده کند.

روند رسیدگی

اگر پدر یا مارد یا خواهر یا برادرو.. بخواهد حضانت را از طرف مقابل خود سلب نماید درابتدای امر دادخواست لازم را تنطیم و ثبت نماید به دنبال آن  مدارک مذکور در قسمت اقدامات لازم   را تهیه کند و در روز دادگاه مدارک و اسناد لازم را به قاضی دادگاه تقدیم نماید.

باتوجه به مطالب مذکور در مشاوره حقوقی حضوری، امیدوارم به اهمیت لزوم مراجعه به وکیل دادگستری  پی برده باشید.

شما درطی جلسات  حقوقی حضوری به سطح آگهی خوبی در زمینه مسائل مختلف حقوقی اعم از خانواده ،کیفری،امورحسبی و.. می رسید تا درهنگام مواجه با مشکل حقوقی اطلاعات مفید و کاربردی در رابطه با آن داشته باشید و بتوانید اقدامات ابتدایی در رابطه با مشکل حقوقی را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *