مشاوره حقوقی تقسیط مهریه

مشاوره حقوقی تقسیط مهریه : همانطور که در مشاوره حقوقی اثبات زوجیت بیان کردیم نکاح بدون مهریه باطل می باشد، بنابراین مهریه جزو حق و حقوق اسقاط ناپذیر نکاح می باشد یعنی زوجه نمی تواند مهریه را به طور کامل از خود ساقط کند.

مهریه از حقوقی می باشد که زن به محق واقع شدن نکاح مالک آن می شود، زوجه با توجه به آن که مهریه وی عندالمطالبه یا عندالاستطاعه باشد می تواند مهریه خود را از شوهرش مطالبه کند.

مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالاستطاعه

مهریه با توجه به زمان پرداخت آن به دو نوع مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالاستطاعه تقسیم می شود.

همانطور که در بخش مشاوره حقوقی مطالبه مهریه نیز اشاره شد ، منظوراز مهریه عندالمطالبه آن است که زوج مهریه زوجه را به محض مطالبه زوجه به صورت یک جا به وی تقدیم نماید؛

منظور از مهریه عندالاستطاعه آن است که زوج یا مرد درصورتی مهریه زوجه پرداخت می نماید که استطاعت یا توانایی مالی برای پرداخت آن را داشته باشد.

بنابراین در مهریه عندالاستطاعه به محض درخواست مهریه از طرف زوجه ، مرد ملزم به پرداخت آن به صورت یکجا نمی شود بلکه زمانی باید مهریه پرداخت نماید که توانایی مالی و ملائت مالی برای پرداخت را داشته باشد.

مشاوره حقوقی تقسیط مهریه

در صورتی که زوجه مهریه خود را به هر دلیلی از زوج مطالبه نماید،زوج باید مهریه زوجه را دراسرع وقت پرداخت نماید، اما چنانچه زوج توانایی واستطاعت مالی برای پرداخت مهریه را به صورت یکجا نداشته باشد می تواند از دادگاه تقاضای تقسیط مهریه را نماید.

گروه حقوقی ما بهترین و سودمند ترین مشاوره حقوقی غرب تهران ،صادقیه، برای شما ارائه می دهد.

بنابراین باید در مشاوره حقوقی تقسیط مهریه بیان داشت که اولین قدم برای قسط بندی و تقسیط مهریه اثبات عدم توانایی مالی مرد برای پرداخت مهریه می باشد، در صورتی که عدم توانایی مرد در پرداخت یکجای مهریه ثابت شود،قاضی محترم با توجه به درآمد مالی و توانایی مالی مرد اقدام به تقسیط مهریه می نماید.

شما هم در صورتی که دچار مشکل مالی شده باشید و نتوانید مهریه همسرتان را پرداخت نماید می توانید از مشاوره حقوقی ارزان بهره مند شوید.
برای استفاده از خدمات حقوقی  می توانید با شماره44386581 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره حقوقی تقسیط مهریه

مجازات کیفری عدم پرداخت مهریه در صورت تقسیط مهریه

در صورتی که مهریه زن با توجه به وضعیت مالی مرد و عدم توانایی مرد در پرداخت مهریه قسط بندی شود و تقسیط مهریه انجام پذیرد مرد می بایست در تاریخ مقرر مهریه را پرداخت نماید .

نکته ای که باید  بیان داشت مجازات کیفری برای مرد در صورت عدم پرداخت مهریه در موعد معین می باشد، چنانچه زوج در تاریخ معین مهریه را پرداخت ننماید،مهریه وی از حالت مؤجل تبدیل به حال می شود یعنی دیگر پرداخت مهریه از حالت قسطی خارج و باید همه مهریه را به صورت یکجا پرداخت نماید.

زوجه می تواند توسط وکیل حکم جلب شوهر خود را بگیرد که درنهایت به حبس وزندانی شدن مرد منجر می شود.

تعدیل مهریه

نکته لازم به ذکر امکان تعدیل مهریه می باشد،به این معنا که ممکن است بعد از آنکه مهریه توسط قاضی برای مرد قسط بندی شود، مرد با توجه به تورم موجود یا مشکلات مالی توانایی پرداخت مهریه اقساطی را هم نداشته باشد.

وکلای گروه حقوقی ما  دادخواست تعدیل نفقه را تنظیم و به ثبت می رسانند؛ پس از تشکیل دادگاه قاضی محترم در صورت محرز شدن عدم توانایی مرد در پرداخت مهریه اقساطی دستور به تعدیل مهریه می دهد در حقیقت تعدیل مهریه، ایجاد تناسب بین میزان مهریه پرداختی در هر ماه با حقوق دریافتی و توانایی و درآمد مرد می باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی تقسیط مهریه:

در صورتی که مرد معسر در پرداخت مهریه شده باشد می تواند با تماس با گروه حقوقی ما  از مشاوره حقوقی تلفنی تقسیط مهریه بهره مند شود .

مسئله تقسیط مهریه  مهم ترین و کاربردی ترین مسئله برای مردان در پرونده های مربوط به مهریه می باشد، بنابراین نیاز به بررسی دقیق تر و هوشمندانه تری دارد برای بهره مند شدن ازخدمات حضوری حقوقی به دفتر وکالت ما واقع در صادقیه،فلکه دوم صادقیه،خیابان صادقیه جنوبی،جنب رستوران پاییز،طبقه 4پلاک41مراجعه فرمایید.

یکی از خدمات ارزنده وبی نظیر ما  ارائه مشاوره حقوقی آنلاین در سایت گروه حقوقی عدل جویان می باشد، افرادی که فرصت کافی برای مراجعه به دفتر وکالت ندارند یا مشکل مالی برای اخذ وکیل می توانند در هر ساعت از شبانه روز به سایت گروه حقوقی عدل جویان مراجعه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *