وکیل کلاهبرداری خوب و با تجربه

بهترین وکیل متخصص کلاهبرداری در تهران : یکی از جرایم رایج و مشهور در کشور ما کلاهبرداری شناخته شده است که هر ساله افراد زیادی را دچار دردسر و مشکلات می کند و با توجه به وضعیت اقتصادی و فشارهایی که به زندگی مردم در این چند ساله گذشته وارد شده است مطابق آمارهای که از مراجع قضایی ارائه شده است شاهد افزایش 30 درصدی در دوساله گذشته هستیم کلاهبرداری به عنوان یکی از جرائم مالی، سال هاست که موضوع پرونده های بسیاری در دادگاه های داخلی و حتی خارجی می باشد. از آنجا که جرم کلاهبرداری تنها خسارات مادی را سبب نمی شود و با ایجاد تأثیرات روانی مخرب بر جامعه، سبب ایجاد حس عدم اعتماد در بسیاری از قراردادها، معاملات و روابط مالی میان انسان ها می گردد، مورد توجه ویژه قانون گذار قرار گرفته است.

حال با توجه به این نکته که یادگیری مطالب کاربردی حقوقی می تواند باعث پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی و مانع از به دام افتادن کلاهبرداران شود با استفاده از وکیل و یا مشاور حقوقی متخصص در این زمینه به این مهم دست یابید که گروه وکلای نخبه و با تجربه عدل جویان با ارائه خدمات حقوقی، کیفری، بانکی، خانواده و ثبتی و … و همچنین مشاوره حقوقی 24 ساعته در چند سال گذشته کمک حال هموطنان بوده اند و از بروز مشکلات از این دست جلوگیری کرده اند.

وکیل کلاهبرداری متخصص

وکیل متخصص کلاهبرداری

کلاهبرداری از جمله جرائم شایع در تمام کشورها است.

در ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷ به شرح زیر پیش بینی شده است.

هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت ها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیش آمدهای غیرواقع بترساند و یا اسم یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش به حبس از یک سال تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می شود.

کلاهبرداری همیشه همراه با دروغ است ولی باید دید که این دروغ برچه پایه ای استوار است و آیا نفس دروغ در ارتباط با به کاربردن وسایل متقلبانه برای تحقق جرم کلاهبرداری کافی است یا خیر؟ در این خصوص برای تشخیص عنوان کلاهبرداری و شروع به این جرم و تفاوت آن با جرایم دیگر ازجمله جرایم سرقت و خیانت در امانت نیاز به وکیل متخصص کلاهبرداری است.

 

انواع کلاهبرداری

با توجه به گسترش روزافزون ارتباطات و ورود افراد به دنیای معاملات اینترنتی و مواردی از این قبیل، پدیده ای با عنوان کلاهبرداری های اینترنتی به شدت در حال افزایش می باشد.

با توجه به جرم کلاهبرداری می توان، این نوع جرم را به دو نوع از انواع کلاهبرداری های رایانه ای و یا همان اینترنتی و دیگری کلاهبرداری های غیر رایانه ای تقسیم نمود.

اما در قوانین جمهوری اسلامی ایران، جرم کلاهبرداری به دو نوع ساده و مشدّد تقسیم شده اند:

در صورتی که کلاهبردار، یکی از کارمندان دولتی و یا موسسات عمومی و شهرداری ها و یا نهادهای انقلابی باشد و یا خود را به عنوان یکی از افراد فوق معرفی نماید و یا در تبلیغات مختلف تلویزیونی و یا رادیویی و یا روزنامه ها و در کل به صورت عمومی، اقدام به فریب عامه مردم نماید، جرم کلاهبرداری از نوع مشدّد و در غیر این صورت از نوع ساده به وقوع پیوسته است.

ناگفته پیداست که نوع جرم کلاهبرداری بر میزان مجازات آن نیز تأثیرگذار است.

 

به چه جرائمی عنوان کلاهبرداری اطلاق می گردد؟

بسیاری از جرائمی که در زبان عامیانه عنوان کلاهبرداری برآن ها اطلاق می گردد، در علم حقوق مشمول جرم کلاهبرداری نبوده و ممکن است مصداق جرم دیگری باشند.

ممکن است فردی به عنوان متضرر کلاهبرداری به دادسرا یا وکیل پایه یک دادگستری مراجعه نماید اما پس از ارائه توضیحات مربوطه، متوجه شود که در علم حقوق، به جرم صورت گرفته عنوان کلاهبرداری اطلاق نمی گردد.
از مهمترین نکاتی که در وقوع جرم کلاهبرداری مورد توجه واقع می شود این مورد است که فرد متضرر با رضایت خود، مال خود را در اختیار کلاهبردار که جهت حصول مال به اعمال متقلبانه متوسل شده است، قرار داده و جبر یا سرقت یا غصب مال در کار نبوده است. این امر وجه متمایز کننده کلاهبرداری از دیگر جرائم مالی می باشد که بسیار حائز اهمیت است.

مراحل رسیدگی به جرم کلاهبرداری در محاکم کیفری

در صورت وقوع جرم کلاهبرداری، شاکی یا شکات و یا وکیل کلاهبرداری، باید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کنند و آنجا علیه فردی که کلاهبرداری نموده است طرح دعوی نمایند.

  • قاضی با توجه به امارات و قراین موجود، یا جرم را تصدیق و یا دعوی را رد می نماید.
  • در صورت تصدیق جرم کلاهبرداری، پرونده به مجتمع قضایی ارسال و در یکی از شعبات کیفری رسیدگی می گردد.
  • در صورت حضور وکیل درجلسات دادگاه، الزامی به حضور شاکی و یا شکات پرونده نخواهد بود.
  • حضور وکیل  در تمام جلسات دادگاه، نقش بسزایی در جدیت رسیدگی به پرونده خواهد داشت.
  • وکیل  می تواند با اثبات عناصر قانونی، مادی و معنوی جرم، قضات دادگاه را در اخذ تصمیم صحیح و در نتیجه مطالبه خسارات متضرر از جرم کلاهبرداری یاری رساند.

ضرورت مراجعه به وکیل

از آنجا که وکیل  باید به قوانین مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی و غیر اینترنتی، ساده و مشدّد اشراف داشته و در این زمینه تجربه و تخصص کافی را به دست آورده باشد، می تواند به بهترین نحو ممکن به دفاع از موکل خود بپردازد.

مراجعه به وکیل می تواند کمک شایان توجهی به افراد متضرر در این زمینه نماید.عدم مراجعه به با وکیل  ممکن است تبعات ناگوار جرم کلاهبرداری را چندین برابر نموده و مانع کسب نتیجه مطلوب از دادگاه مربوطه گردد.

شما عزیزان برای ارتباط با وکلای ما  و بهره مند شدن از بهترین وکیل کیفری صادقیه می توانید به دفتر وکالت ما  در غرب تهران، صادقیه،خیابان شهدای صادقیه جنوبی، پلاک۴۱ طبقه۴ مراجعه کنید یا با شماره ۴۴۳۸۶۵۸۱ تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *