وکیل نفقه , بهترین وکیل نفقه در تهران

وکیل نفقه , بهترین وکیل متخصص نفقه در تهران : نفقه یکی از حقوقی است که زن به واسطه ازدواج مستحق دریافت آن می شود. پرداخت نفقه به زن منوط به اجرایی شدن یک اصل حقوقی به نام تمکین می باشد. تمکین به 2 نوع تمکین عام و خاص می باشد .

نفقه زن و نحوه پرداخت آن

تمکین عام ، منظور همان کارهایی است که زوجه به صورت عرفی در منزل برای شوهر و فرزندان خود انجام می دهد. همانند پختن غذا و… منظوراز تمکین خاص ، برقراری رابطه نزدیکی با شوهر می باشد؛ زن موظف است که با شوهر خود رابطه نزدیکی داشته باشد به این نوع از تمکین تمکین خاص گفته می شود. در مقاله الزام به تمکین در مورد تمکین زوجه و انواع آن و عواقب عدم تمکین زن اطلاعات بسیار سودمند وکاربردی را بیان کردیم.

بنابراین تنها در صورتی به زن نفقه پرداخت می شود که زوجه از شوهر خود تمکین عام یا خاص را انجام داده باشد.

در صورتی که مردی با جود تمکین زن نفقه وی را پرداخت نکند ، زوجه می تواند با مراجعه به وکیل  ، نفقه خود را از شوهر مطالبه نماید .

وکیل نفقه فردی است که به صورت تخصصی در دعاوی خانوادگی به خصوص مطالبه نفقه وکالت می کند و با اشراف کامل به قوانین و روند رسیدگی به پرونده شما را در احقاق حق و مطالبه نفقه همراهی می کند.

نکته مهم ، تفاوت نفقه هر زن با زن دیگر می باشد. نفقه را تمام نیاز های متعارف و عرفی یک زن بیان کردند اعم از پوشاک، غذا، مسکن، هزینه های درمانی و حتی هزینه های آرایشی زوجه می باشد .

مراجعه به وکیل قطعاً موجب تسریع در روند رسیدگی و پیگیری پرونده ی مطالبه نفقه خواهد شد . گروه حقوقی عدل جویان از وکیل خانواده برای پیگیری پرونده مطالبه نفقه استفاده می کند. اگر زوجه شاغل باشد، حقوق زن به هر میزان و هر مقدار که باشد این مرد است که باید نفقه زن را پرداخت نماید .

آثار و عواقب عدم پرداخت نفقه

پرداخت نفقه جزوه وظایف مرد نسبت به زن می باشد ، چنانچه مردی از پرداخت نفقه زوجه امتناع ورزد ؛ زوجه می بایست به کمک وکیل خانواده و با استناد به عدم پرداخت نفقه درخواست طلاق نماید .

علاوه بر این چنانچه فردی با داشتن ملائت و توانایی مالی نفقه همسر خود را پرداخت نکند زوجه می تواند با مراجعه به وکیل شکوائیه لازم را تنظیم نموده و خواستار مجازات کیفری مرد شود . مجازات کیفری مرد در صورت عدم پرداخت نفقه حبس از 3ماه و یک روز تا 5 ماه می باشد.

وکیل نفقه

آثار و عواقب عدم تمکین زوجه

همانطور که مرد وظیفه پرداخت نفقه را برعده دارد ، زن نیز باید در مقابل از شوهر تمکین نماید . در صورتی که زن از شوهر خود تمکین نکند ناشزه نامیده شده و زن ناشزه هیچ حقی نسبت به نفقه ندارد .

بنابراین در صورت عدم تمکین زن ، وکیل به راحتی می تواند زن را از نفقه محروم کند.

بهترین وکیل متخصص نفقه تهران

در جامعه امروزی همه افراد به نوعی با مسائل و مشکلات حقوقی در گیرهستند ، سبک زندگی انسان ها و روابط پییچیده فی مابین انسان ها سبب افزایش مشکلات و دعاوی حقوقی شده است.

تهران به عنوان پایتخت ایران از جمعیت بالایی برخوردار است و این یعنی روابط فی مابین انسان ها و درگیری بین آنها نیز افزایش پیدا می کند و سبب افزایش دعاوی حقوقی در این شهر می شود. بیشترین دعاوی مطرح شده در دادگاه های ایران ، دعاوی مطرح شده در دادگاه های تهران می باشد.

وکیل پایه یک دادگستری به دلیل فعالیت بسیار در پرونده های حقوقی و دانش تخصصی که در زمینه مسائل و پرونده های حقوقی دارد می تواند بهترین و راهگشا ترین و سودمند ترین راه را برای پیگیری پرونده حقوقی شما را ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *