وکیل سفته در تهران

وکیل سفته , بهترین وکیل سفته در تهران : قانون تجارت ایران ارزش و اهمیت ویژه ای برای اسناد تجای قائل شده و امتیازات ویژه ای را هم برای اسناد تجاری درنظر گرفته از جمله : توقیف اموال بدهکار از همان ابتدای ثبت دادخواست و بدون نیازبه شروع رسیدگی دعوا و همچنین وجود مسئولیت تضامنی فی مابین صادرکنندگان اسناد تجاری و…. از امتیازات اسناد تجاری می باشد . ازجمله اسناد تجاری ، سفته می باشد ، از سفته با عنوان فته طلب نیز یاد می شود.

5 نکات مهم حقوقی و کیفری توسط وکیل سفته

  1. سفته یکی از اسناد تجاری می باشد که فرد با صدور و امضاء آن متعهد می شود که در تاریخ معینی، مبلغ معینی را به فردی پرداخت نماید.
  2. به فردی که باید مبلغی را در تاریخ معینی دریافت نماید دارنده سفته گویند، دارنده سفته می بایست دقت داشته باشد که شکل ظاهری سفته کاملا درست و مطابق با قوانین تنظیم شده باشد که در ادامه به شکل ظاهری سفته و نحوه نوشتن سفته اشاره خواهیم کرد.
  3. در برگه سفته باید تاریخ صدور آن و تاریخ دریافت وجه سفته و مبلغ به طور کامل ذکر گردد؛ در مورد مبلغ سفته باید این نکته را بیان داشت که مبلغ سفته باید به طور کامل به صورت عددی و حروفی نوشته شود، چنانچه سفته حتی یکی از ویژگی های مذکور را نداشته باشد خصیصه تجاری بودن خود را از دست می دهد و تبدیل به یک سند عادی می شود که دیگر خصوصیات منحصر به فرد اسناد تجاری را نخواهد داشت.
  4. یکی دیگر از نکات مهم سفته، مطالبه وجه سفته در سرسید تاریخ پرداخت آن می باشد بنابراین اگر سفته را بعد از زمان تعیین شده مطالبه نمایید، سفته دیگر جزوه اسناد تجاری نبود و برای مطالبه آن باید به سراغ وکیل رفت تا از طریق مراجع قضایی نسبت به مطاله وجه سفته اقدام نماید.
  5. مطالبه وجه سفته از جزئیات بسیاری برخوردار است که برای کسب اطلاع از مسائل سفته و نحوه رسیدگی به پرونده مطالبه وجه سفته باید به متخصص آن ،  مراجعه نمایید .    تماس با بهترین وکیل سفته : ۰۲۱۲۲۷۱۰۵۴۶

وکیل سفته

شاید بسیاری از افراد بگویند الان سفته کاربردی چندانی ندارد و لزومی ندارد از سفته استفاده شود ، درحالی که هنوزهم سفته به عنوان یکی از اسناد تجاری فی مابین افراد در معاملات مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیار هستند کسانی که بنابر دلایلی ، از داشتن دسته چک محروم شدن، این فراد با سفته و یا فته طلب در بازار معامله می کنند .

انتقال سفته

همانند سایر اسناد تجاری امکان انتقال سفته نیز وجود دارد. انتقال سفته از طریق ظهرنویسی انجام می شود.

منظور از ظهر نویسی آن است که دارنده یا صاحب سفته پشت برگه سفته مکتوب می کند و بیان می دارد ، سفته به آقا یا خانم … انتقال یافت

اقداما لازم در صورت عدم پرداخت سفته

اگر فرد صادر کننده سفته، مبلغ سفته را در تاریخ مقرر پرداخت نکند ، دارنده ی سفته می تواند به وکلای ما مراجعه نموده و ضمن کسب مشاوره حقوقی مطالبه وجه سفته از روند رسیدگی به پرونده آگاه شود.

وکیل به اداره ثبت مراجعه و اموال صادرکننده سفته را توقیف می نماید چنانچه مالی هم نداشته باشد از طریق مراجع قضایی پیگیری کرده و صادر کنده سفته را مطابق ماده 2 قانون اجرای محکومیت مالی بازداشت می کند.

وکیل سفته

وکیل سفته

مسئولیت تضامنی در سفته

سفته جزوه اسناد تجاری می باشد که دارای مسئولیت تضامنی است؛ منظور از مسئولیت تضامنی آن است که تمامی صادر کنندگان سفته نسبت به دارنده ی فعلی آن مسئولیت دارند و دارنده فعلی سفته می تواند به همه صادر کنندگان قبل از خودش برای مطالبه سفته مراجعه کند ، اما اجرایی شدن مسئولیت تضامنی فی مابین صادر کنندگان سفته منوط به وقوع 2 شرط است:

  1. صادرکننده سفته ، وجه سفته را در تاریخ معن شده پرداخت نکرده باشد
  2. دارنده سفته می بایست پس از گذشت از سررسید پرداخت وجه چک ضمن 10 روز از تاریخ مقرر شده برای پرداخت، دادخواست خود را مبنی بر واخواست سفته به دادگاه تقدیم نماید

در صورت تحقق 2 شرط مذکور مسؤلیت تضامنی فی مابین افراد ایجاد می شود.

پادکست حقوقی وکیل سفته

مواردی که باید در سفته حتما قید شود

در هر سند تجاری باید مواردی الزاماً ذکرشود، در صدور سفته نیزنوشتن برخی از موارد الزامی می باشد.

  1. مبلغ سفته باید علاوه بر عددی باید کامل به حروف هم نوشته شود.
  2. تاریخ صدور سفته
  3. تاریخ پرداخت سفته
  4. نام صاحب یا دارنده سفته حتماً باید ذکر شود
  5. نام صادر کننده سفته باید ذکر شود
  6. در صورتی که سفته بابت ضمانت باشد ، قید عنوان ضمانی بودن باید الزامی است

چگونگی وصول وجه سفته

اولین قدم در وصول وجه سفته مراجعه به وکیل سفته در تهران می باشد. نماینده قانونی شما می تواند از 2 طریق وجه سفته را وصول نماید: 1- از طریق اداره اجرای ثبت 2- از طریق طرح دعوی در محاکم دادگستری

از طریق اجرای ثبت

سفته جزء اسناد تجاری است که می توان مستقیم به اداره اجرای ثبت مراجعه و اموال بدهکار را توقیف نمود

از طریق طرح دعوی در محاکم دادگستری

در این حالت دادخواستی علیه صادرکنندگان سفته تنظیم وثبت می شود ، در صورت اثبات عدم پرداخت وجه سفته و عدم توانایی صادرکننده سفته در پرداخت وجه سفته ، صادر کننده سفته به موجب ماده 2 قانون اجرای محکومیت مالی بازداشت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *