مشاوره حقوقی حذف نام همسر بعد از طلاق

مشاوره حقوقی حذف نام همسر بعد از طلاق : یکی از مهمترین مسائل و دغدغه های افراد پس از طلاق حذف کردن نام همسر یا شوهر بعد از طلاق می باشد . بسیاری از افراد در پی آن هستند تا نام و نشان و آثاری از ازدواج سابق آنها در شناسنامه نباشد، این امر می تواند درآینده برای به فراموشی سپردن مشکلات و خاطرات تلخ گذشته بسیار مفید فایده واقع گردد.

برای حذف نام همسر از شناسنامه شرایط مختلفی لازم می باشد که در ادامه مقاله حذف نام همسر سابق از شناسنامه به آنها اشاره خواهیم کرد .

شرایط حذف نام همسر پس از طلاق

از مهمترین شرایط لازم برای حذف نام همسر پس از طلاق باکره بودن زوجه می باشد، منظور از باکره بودن زوجه عدم وجود رابطه جنسی و نزدیکی بین طرفین نکاح می باشد .

برای درخواست حذف نام همسر، فرد متقاضی در بعضی از موارد باید به دادگاه رجوع کند در بعضی از موارد نیز می تواند مستقیماً به ثبت احوال ممراجعه کرده و درخواست حذف نامد همسر سابق را داشته باشد.

حذف نام همسر از شناسنامه جزئیات و ویژگی های بسیاری دارد که نحوه رسیدگی به آن نیز متفاوت می باشد، طبیعی است لزوم کسب اطلاعات دقیق و مفید در خصوص حذف نام همسر بعد از طلاق مراجعه به وکیل دادگستری  می باشد.

نکته قابل توجه  آن است که چنانچه درخواست شما مبنی بر حذف نام همسر پذیرفته شود شناسنامه المثنی صادر می شود که در آن شناسنامه المثنی به المثنی بودن شناسنامه اشاره ای نخواهد شد .

از دیگر شروط مهم در حذف نام همسر ازدواج دایم و قطعی فرد متقاضی حذف نام همسر و ثبت ازدواج دائم فرد متقاضی می باشد. برای بهره مندی از بهترین و سودمند ترین اطلاعات حقوقی حذف نام همسر بعد از طلاق با گروه وکلای متخصص حذف نام همسر ما در ارتباط باشد .

مشاوره حقوقی حذف نام همسر بعد از طلاق

مشاوره حقویی رایگان

قطعا یکی از علل عدم رجوه مردم به وکلای متخصص در دعاوی و مشکلات حقوقی پرهزینه بودن پیگیری پرونده ها توسط وکیل دادگستری می باشد اما تیم حقوقی ما این نوید را به شما می دهد که با درک شرایط سخت موجود این امکان را فراهم  آورده تا همه مردم حتی افرادی که در شهرستان ها هستند بتوانند از مشاوره حقوقی رایگان  استفاده نمایید .

برای این منظور باید با شماره44386581 تماس بگیرد و مستقیماً با وکیل متخخصص و متبحر و دل سوز در ارتباط باشید و مشاوره حقوقی تلفنی دریافت نمایید که آن هم رایگان است.

دیگر نیازی نیست نگران هزینه های اسفاده از وکیل در پرونده باشید ضمنا ما پرونده حقوقی شمار با 2 وکیل متخحصص پیگیری می نمایید.

حذف نام همسر قبل از نزدیکی

زن وشوهری که در طول زندگی مشترک با یکدیگر رابطه زناشویی نداشته باشند اگر زمانی قصد جدایی و طلاق داشته باشند ، می توانند به راحتی نام همسر سابق خود را پس از طلااق حذف کند ؛ برای حذف نام همسر درقدم اول می بایست به وکیل دادگستری مراجعه کرد تا از روند رسیدگی و نحوه پیگیری پرونده نیز آگاه شوید.

درصورتی که رابطه نزدیگی و جنسی بین زن وشوهر ایجاد نشده باشد با دریافت گواهی پزشکی مبنی بر عدم بارداری و تقدیم آن به اداره ثبت احوال ، ادراه ثبت احوال به بررسی مدراک پرداخته و سپس ، دستور به حذف نام همسر سابق می دهد البته این عمل زمانی خواهد بود که فی مابین زن وشوهر در طول زندگی مشترک رابطه نزدیکی وجود نداشته باشد .

مشاوره حقوقی حذف نام همسر بعد از طلاق

گروه حقوی ما در  منطقه غرب تهران به طریق متفاوت و مختلف مشاوره حقوقی  به مراجعه کنندگان محترم  خود ارائه  می نماید، وکلای دل سوز ما  به وسیله  مشاوره حقوقی حضوری و همچنین  تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین، تلاش می کنند تا دعاوی و پرونده های حقوقی شمارا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به نتیجه برسانند . علاوه بر همه اینها می توانید  به صفحه اینستاگرام عدل جویان به نشانی adljooyan@ مراجعه کنید.

حذف نام همسر بعد از وقوع رابطه نزدیکی

نکته قابل توجه در حذف نام همسر امکان حذف نام همسر بعد از طلاق حتی با وجود رابطه نزدیکی است ، تنها راه حذف نام همسر سابق از شناسنامه ازدواج مجدد مرد یا زن می باشد .

در صورتی که زوجه غیر باکره باشد فقط در صورتی امکان حذف نام همسر از شناسنامه وجود دارد که فرد متقاضی ازدواج مجدد نماید و آن را به ثبت برساند در چنین حالتی قطعاً طرف مقابل شما در ازدواج جدید از ازدواج سابق شما اطلاع خواهد یافت.

گواهی تجرد

با وجود امکان حذف نام همسربعد ازطلاق بسیاری از آن انتقاد کرده و بیان داشتند که موجب سواستفاده وهمچنین سبب تدلیس در نکاح می شود ، قانون گذار با جلوگیری از تدلیس در نکاح و سو استفاده از امکان حذف نام همسر گواهی تجرد را پیش بینی نموده است .

در ضمن گواهی تجرد، ازدواج یا عدم ازدواج طرف مقابل ، طلاق و همچنین علت و سبب طلاق و جدایی ذکر گردیده است . هرکدام از طرفین نکاح می توانند این گواهی را از داره ثبت اجوال اخذ نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مشاوره حقوقی گواهی تجرد را مطاالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *