مشاوره حقوقی اعتراض به دستور تخلیه

مشاوره حقوقی اعتراض به دستور تخلیه : رسیدگی به پرونده های مطرح شده در مراجع حقوقی اعم از شوراهای حل اختلاف و یا دادگاه های عمومی، منتج به نتایج مختلفی از جمله حکم، دستور و یا قرار می گردد. دستور تخلیه، قابلیت اجرای فوری داشته و مستأجر ظرف سه روز موظف به اجرای دستور است.

اما قانون برای مستأجر نیز حقوقی قائل بوده و در این خصوص مراجعه به وکیل دادگستری و اخذ مشاوره حقوقی اعتراض به دستور تخلیه، امری ضروری می باشد.

قرارداد اجاره چیست؟

قراردادی که بین موجر و مستأجر برای استفاده مستأجر از منافع عین مستأجره منعقد می گردد، قرارداد اجاره نامیده می شود. این قرارداد دارای شرایط عمومی عقود لازم بوده و همچنین قابلیت اضافه نمودن شرایط خاصی را در محدوده شرایط معتبر قانونی، با عنوان نمودن شرایط ضمن عقد اجاره دارد. قرارداد اجاره نیز همچون دیگر قراردادهای معتبر حقوقی، دارای زمان بوده و مادام العمر نیست.

پایان یک قرارداد اجاره به یکی از دو نتیجه قانونی تخلیه ملک مورد اجاره توسط مستأجر و یا تمدید آن توسط طرفین می انجامد.

بسیاری ازافراد به دلیل مشغله کاری و عدم فرصت کافی در طول روز نمی توانند به وکلای دادگستری  مراجعه کنند،گروه حقوقیما  با درک این مسئله مشاوره حقوقی آنلاین را ارئه می دهد که جزوه مشاوره های حقوقی ۲۴ساعته بوده تا همه عزیزان در هرساعت از شبانه روزبه صورت کاملا رایگان با وکلای ما  در ارتباط باشند.

مشاوره حقوقی اعتراض به دستور تخلیه

( دستور تخلیه ) چه زمانی رخ می دهد؟

، در صورت عدم موافقت طرفین و یا یکی از آن ها به تمدید قرارداد اجاره ای که خاتمه یافته است، ملک مورد نظر باید توسط مستأجر تخلیه و به صورت اولیه به موجر بازگردانده گردد اطلاعات بیشتر در مقاله رابطه بین موجر و مستاجر .

دستور تخلیه ملک، صرفا محدود به اتمام زمان قرارداد اجاره نبوده و در صورت عدم پرداخت اجاره بها به مدت سه ماه توسط مستأجر و همچنین استیفای منفعت برخلاف عرف و قانون و قرارداد مشخص شده، مستأجر باز هم موظف به تخلیه ملک، در صورت صدور دستور تخلیه است. اما در برخی مواقع دستور صادر شده مبنی بر دستور تخلیه، از جانب مستاجر مورد اعتراض واقع شده و زمینه مراجعه به وکیل  فراهم می گردد.

برای برقرای تماس با گروه حقوقی عدل جویان وکسب مشاوره حقوقی تلفنی در سریع ترین زمان با شماره ۴۴۳۸۶۵۸۱ تهرانی ها و شماره تماس ۴۴۳۸۶۵۸۱-۰۲۱ شهرستانی های عزیر تماس حاصل فرمایند.

چالش حقوقی موجود در اعتراض به دستور تخلیه

یکی از مهمترین چالش های حقوقی موجود در علم حقوق، اعتراض به دستور تخلیه است. چرا که حقوق موجر ایجاب می کند مستأجر هر چه سریع تر ملک مورد نظر را تخلیه نماید و و در واقع دستور تخلیه فوری صادر گردد و از طرف دیگر، حقوق مستأجر ایجاب می کند که تا زمان دریافت نتیجه اعتراض به دستور تخلیه بتواند در ملک مورد نظر سکونت داشته باشد.

مشاوره حقوقی اعتراض به دستور تخلیه

دعاوی ملکی از دعاوی هستند که بسیار پرهزینه بوده تا آنجاکه بیشترمردم در زمینه پرونده های ملکی رغبتی برای اخذ وکیل ندارند؛ بنابراین مردم سعی می کنند تا پرونده های ملکی را خودشان حل وفصل کنند و بدون وکیل در دادگاه حاضر شوند، این اشتباه بزرگی است، پرونده های ملکی از دشوارترین و پیچیده ترین پرونده های حقوقی هستند که برای احقاق حق و پیگیری پرونده نیاز به حداقل یک وکیل می باشد. گروه وکلای ما  با درک هزینه های بالای پیگیری پرونده های ملکی و مشکلات مالی مردم مشاوره حقوقی ارزان و به صرفه در زمینه ملکی به مردم ارائه می دهد .

وکلای دل سوز ما  مشاوره حقوقی رایگان به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد ، برای بهره مند شدن از بهترین مشاوره حقوقی غرب تهران به سایت گروه حقوقی عدل جویان مراجعه نمایید.

قرار توقف عملیات اجرایی تخلیه

با وجود چالش فوق الذکر، امکان توقف عملیات اجرایی مربوط به تخلیه فوری ملک مورد نظر با صدور قرار توقف عملیات اجرایی تخلیه با توجه به ماده 18 آیین نامه اجرایی وجود دارد. این ماده ابراز می دارد:

در صورتی که دستور تخلیه مورد اجاره صادر گردد و مستاجر نسبت به اصلیت قرارداد مستند دستور تخلیه شکایتی داشته و یا مدعی تمدید قرارداد اجاره شده باشد، باید دادخواست خود را مبنی بر اعتراض به دستور تخلیه، به دادگاه عمومی محل وقوع مورد اجاره تحویل نماید.

اما در این زمینه مسئله بسیار مهمی که وجود دارد عدم توقف عملیات مربوط به تخلیه ملک در صورت اعتراض به آن است. صرفا زمانی این عملیات متوقف می گردد که مدارک مستأجر مدلل باشد و به سمع نظر دادگاه رسیده باشد. نا گفته نماند که دادگاه برای توقف عملیات تخلیه ملک مورد اجاره، از مستأجر تامینی متناسب با ضرر و زیان احتمالی موجر را اخذ خواهد نمود.

مرجع صالح رسیدگی به دادخواست اعتراض به دستور تخلیه

با آنکه دادخواست دستور تخلیه در شورای حل اختلاف محل وقوع ملک مورد اجاره مطرح شده و از همان مرجع نیز صادر و به مستاجر ابلاغ می گردد.

دعاوی مربوط به اعتراض به دستور تخلیه مورد اجاره در دادگاه های عمومی محل وقوع ملک مورد نظر مطرح می شوند و در صورت کسب نتیجه مطلوب خواهان که همان مستأجر است، منتج به قرار توقف عملیات اجرای دستور تخلیه می گردد.

در خصوص نحوه تنظیم دادخواست بهتر است از بهترین وکیل تهران استمداد جسته و به صورت خودسرانه اقدام نکرد. یکی از مهمترین پیشنهادات مطرح شده از جانب وکیل ملکی ، توسل به دادرسی فوری است تا بتوان به نتیجه سریع تری در این خصوص دست یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *