وکیل طلاق از طرف زوجه + سریع و ارازن قیمت

وکیل متخصص طلاق از طرف زوجه : با توجه به اینکه مذهب رسمی کشور ما اسلام است و مقررات و قوانین ما بر پایه فقه و شرع می باشد، حق طلاق را به زوج یا در اختیار زوج قرار داده است و زوج این توانایی را دارد که هر زمان اراده نماید با توجه به رعایت شرایطی مثل پرداخت حقوق مالی زوجه دادخواست طلاق را حتی با مخالفت زوجه مطرح نماید ولی برعکس این موضوع زمانی که زوجه بدون توافق و رضایت زوج بخواهد طلاق بگیرد راهی بسیار پیچیده و سختی را باید طی کند که در این مقاله بطور خلاصه مراحل درخواست طلاق از طرف زوجه بیان می شود:

نکته: در موارد درخواست طلاق ایرانیان غیر شیعه مراجع قضایی باید مطابق دین و مذاهب خود آنها است.

گروه وکلای عدل جویان بعد از چندین سال تجربه تخصصی در زمینه دعاوی خانوادگی و با توجه به پیچیدگی خاص و دشواری در طی کردن مراحل طلاق از طرف زوجه اکیداً توصیه می نماید که درخواست طلاق از طرف زوجه را بدون وکیل خانواده یا مشاور متخصص حقوقی در این زمینه شروع ننماید و یا حداقل قبل از هر اقدامی از مشاور یا وکلای مجرب و متخصص گروه عدل جویان مشورت بگیرید.

وکیل طلاق از طرف زوجه

مراحل شروع طلاق از طرف زوجه

زوجه برای طرح دادخواست طلاق باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نماید بعد از ثبت دادخواست به دادگاه خانواده ارجاع داده می شود.
زوجه از این امتیاز قانون استفاده نماید که رد محل زندگی یا اقامتی که هم اکنون سکونت می کند دادخواست خود را مطرح نمایند و یا به اختیار خود در محل اقامت زوج یا شوهر دادخواست خود را مطرح نماید.

 

شرایط و دلایل طرح دادخواست طلاق از طرف زوجه

در زمان ازدواج در عقدنامه یکسری شروط دوازده گانه گنجانده شده است که با توجه به هرکدامیک از آن شروط زوجه می تواند درخواست خود را مطرح نماید که بهتر است قبل از هر اقدامی از خدمات مشاوره حقوقی استفاده نماید
عمده ترین علل و اهم موضوعاتی که زوجه می تواند به استناد آنها طلاق خود را بگیرد عبارتند از:

  1. زوج اعتیاد مضر داشته باشد
  2. پرداخت نکردن نفقه حداقل به مدت 6 ماه
  3. مرض ناعلاج زوج
  4. مرض های مقاربتی زوج
  5. عقیم بودن و یا بچه دار نشدن زوج
  6. زوج ترک زندگی کرده باشد
  7. زوج بدون رضایت همسر اول ازدواج مجدد کند
  8. بیشتر از 5 سال به زندان محکوم شدن زوج یا مرتکب جرمی که برخلاف شان زوجه باشد
  9. سوء معاشرت و سوءرفتار
  10. ناتوانی در تهیه مسکن برای مدتی نامتعارف
  11. ثبوت خیانت زوج در محاکم
  12. کراهت شدید زوجه با توجه به شرایطی همراه با بذل کل مهریه
  13. رهاکردن زوجه در شرایط بلاتکلیف
  14. برای مدت نامتعارف نداشتن رابطه جنسی
  15. عیوب مرد در روابط زناشویی
  16. رابطه غیر متعارف جنسی
  17. جدای و دوری مدت طولانی زوجین از یکدیگر

نکته: در بسیاری از موارد دیده می شود که زوجه با اطلاعاتی نادرست دادخواست طلاق به استناد عسر و حرج می دهد و زمان و هزینه خود را هدر می دهد باید بدانید که برای طلاق به استناد عسر وحرج ابتدا باید اثبات نماید که در شرایط عسرو حرج قرار دارید لذا با توجه به ماده 1130 قانون مدنی عسر و حرج یعنی برای زوجه وضعیتی به وجود بیاید که ادامه زندگی با سختی و مشقت همراه باشد که تحمل آن مشکل باشد.

مراحل رسیدگی و مدت زمان طلاق از سوی زوجه

پرونده مطروحه طلاق مطابق قوانین کشور با عتراض هر یک از زوجین سه مرحله دادگاه را طی می نماید:

  1. دادگاه بدوی
  2. دادگاه تجدیدنظر استان
  3. دیوانعالی کشور

نکته: به فرضی که پرونده طلاق مطوحه هر سه مرحله یاد شده را طی کند تقریباً مدت یکسال طول زمان خواهد برد مگر اینکه یکی از زوجین اعتراض نکند.

وکالت در طلاق

وکالت زنان در طلاق یا همان که در فرهنگ عموم به عنوان حق طلاق شناخته می شود موضوعی است که بیشتر زوجین با توافق یکدیگر این شرط را محضری کرده و یا در قبال بخشیدن مهریه این وکالت را از زوج می گیرند.

نکته : اینکه هم مهریه به زنان اختصاص یابد هم حق طلاق، نگرانی مردان را سبب می شود که می گویند چه تضمینی است که ازدواج ها با انگیزه مالی انجام نشود؟ طلاق نیاز به دلائل محکمه پسند می باشد که زن می تواند با اثبات آن در خواست طلاق کند، درصورتی که این امر با وجود وکیل طلاق از طرف زوجه انجام گیرد، با اشراف کامل بر این موضوع می توانید تمامی حقوق خود را مطالبه کنید و دیگر نیازی به حضور در دادگاه ها نمی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *