مشاوره حقوقی مطالبه مهریه

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه :در سالیان اخیر، افزایش آمار طلاق و متارکه در ایران، مطالبه مهریه و به طبع آن ، مشاوره حقوقی مطالبه مهریه ، صرفا به وقوع طلاق و یا متارکه محدود نبوده ،  قانون این حق را برای زوجه در تمام دوران زندگی زناشویی محفوظ داشته است تا مهریه خود را  هر زمان که بخواهد مطالبه نماید مگر اینکه زوجه خود، و به اختیار خود، مهریه را ببخشد.

مهریه از جمله مباحثی می باشد که در دو دهه ی گذشته، بسیار جدی تر از قبل به آن پرداخته شده است. چه از جانب افرادی که موظف به پرداخت آن شده اند و چه از جانب زنانی که آن را حق قانونی خود دانسته و در پی احقاق این حق بوده اند.

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه به صورت تلفنی

مهترین و اصلی ترین حقوق مالی زوجه در عقد نکاح بدون شک مهریه خواهد بود  ، مسائل و نکات حقوقی مربوط به مهریه بسیار و هرکدام تعیین کننده می باشد که عدم اطلاع از انها و عدم به کار گیری از آن در زمان مناسب بی شک سبب تضییع حق شما و از دست دادن مهریه خواهد شد بنابراین ارتباط با وکیل متخصص خانواده  ضرورت انکار ناپذیری می باشد.

با توجه به درگیری های روزانه مردم و وقت نداشتن در طول روز تیم حقوقی ما تصمص گرفته تا از طریق شماره 44386581-021 مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل مهریه به شما سروران و موکلین گرامی ارائه دهد .

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه

• روش های مطالبه مهریه

از جمله سوالاتی که درمسئله مطالبه مهریه عنوان می گردد، روش های مطالبه مهریه است. بسیاری از ما، بارها اقدام از طریق دادگاه را شنیده ایم اما آیا صرفا یک روش برای مطالبه مهریه وجود دارد؟

مطالبه مهریه از طریق دادگاه و اجرای ثبت

 دو روش را به شما معرفی می نمایم:
1. به اجرا گذاشتن مهریه از طریق دادگاه
2. به اجرا گذاشتن مهریه از طریق اجرای ثبت
امکان مطالبه تمام مهریه از این دو مرجع امکان پذیر نیست یعنی نمی توانید تمام مهریه را همزمان هم از دادگاه و هم از طریق اجرای ثبت مطالبه کنید اما می توان بخشی از مهریه را از دادگاه و بخش دیگر را در اجرای ثبت، مطالبه نمود.

• مهریه؛ از دادخواست تا اجرا

در بسیاری از مراجع حقوقی، شاهد زنانی هستیم که به دنبال مطالبه مهریه خود می باشند و در مقابل مردان زیادی را نیز می بینیم که سعی در تقسیط مهریه دارند و یا اینکه اصلا آن را نپردازند. مشاجرات زیادی فی ما بین آنان و حتی خانواده های آن دو پیش می آید.

اگر مهریه مال منقول و یا غیر منقولی باشد، زوج مکلف به تسلیم عین مال به زوجه است مگر اینکه به نحو دیگری توافق نمایند.

باید توجه داشت که تغییر ارزش مالی و معنوی مهریه در زمان مطالبه و وصول آن نسبت به زمان وقوع عقد نکاح، در تغییر مهریه بی تأثیر است.
اگر مهریه وجه نقد باشد، میزان قابل پرداخت توسط بانک مرکزی محاسبه می گردد.

در این نوع مهریه، تفاوت ارزش ریالی مهریه با توجه به شاخص قیمت سالانه در زمان تأدیه، می تواند تغییر یابد.

اما آن چیزی که در بین عموم مردم رایج شده است، قرار دادن سکه تمام بهار آزادی به عنوان مهریه است.

اگر تعداد سکه های مقرر شده به عنوان مهریه، کمتر از صد و ده سکه تمام بهار آزادی باشد، زوج مکلف به پرداخت تمام مهریه می گردد اما  در حال حاضر حتی در صورت وجود مهریه کمتر از این مقدار هم در صورت اثبات عدم توانایی مرد مهریه وی تقسیط می شود برای آشنایی  با تقسیط مهریه به مشاوره حقوقی تقسیط مهریه مراجعه کنید.

اگر بیش از صد و ده سکه بهار آزادی باشد، زوج همچنان موظف به پرداخت صد و ده سکه تمام بهار آزادی می باشد اما ما بقی مهریه، با توجه به شرایط مالی زوج تقسیط می گردد.

بیشتر مراجعه کنندگان به دفتر وکالت ما درغرب تهران مربوط به دعاوی خانوادگی می باشد.  یکی  از ارزنده ترین و مهمترین خدمات حقوقی ما مشاوره حقوقی رایگان  می باشد . دفتر وکالت ما درغرب تهران ، فلکه دوم صادقیه، خیابان صادقیه جنوبی پلاک41 طبقه4 می باشد. برای  پیروزی در پرونده حقوقی خود و همچنین اخذ مشاوره حقوقی مطالبه مهریه می توانید به صورت حضوری به دفتر وکالت ما تشریف بیاورید.

مجازات قانونی عدم پرداخت مهریه

 مهریه از دیدگاه قانون، دین ممتاز نامیده می شود و حکم عدم پرداخت دین در قانون زندان و یا توقیف مال و یا اموال است. اما با توجه به اینکه حکم زندان، نه تنها مشکل زوجه را حل نمی کند بلکه در اغلب موارد، مشکلات دیگری را نیز ایجاد می نماید، قانون مرد را مشمول حمایت نموده و در این زمینه پذیرش حکم اعسار زوج را مطرح نموده است.

باید دقت نمود که این یک حکم دایمی نبوده و موقتی می باشد. بدین معنا که زوجه در هر زمانی که آگاه بر توانایی مالی زوج گردد می تواند نسبت به وصول طلب خود و یا همان مهریه اقدام نماید. حتی در زمان تقسیط مهریه.

اقدامات لازم:

اقدامات لازمی که برای مطالبه مهریه باید بیان کنیم عبارت است از رجوع به  وکلای باتجربه و دل سوز ما است  و اگر بخواهید از طریق دادگاه مهریه را مطالبه نمایید، باید دادخواست مطالبه مهریه را  توسط وکیل خود تنظیم و ثبت نمایید و چنانچه بخواهید از طریق اجرای ثبت مهریه خود را مطالبه نمایید باید  وکیل شما به دفترخانه ثبت ازدواج مراجعه می کند تا اجرائیه را دریافت نماید سپس وکیل شما به اداره ثبت منطقه ای که دفتر ازدواج در آنجاست مراجعه کند و اقدامات لازم برای ممنوع الخروجی یا توقیف اموال را انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *