پائین بودن آستانه صبر عامل بیشتر خشم اجتماعی است

پائین بودن آستانه صبر عامل بیشتر خشم اجتماعی است

حجت الاسلام هادی صادقی روز یکشنبه در همایش صبر در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج افزود: از 10 جرم که رتبه های بالایی در کشور دارند، پنج جرم به دلیل نبود صبر و شکیبایی به وقوع می پیوندد.

وی اضافه کرد: این بی صبری ها سبب می شود تا علاوه بر اینکه انسان تشخیص درست را از دست بدهد، نتواند کار درست را نیز انجام دهد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتظار ما از دادستان ها این است که به لحاظ کاری در صورت وقوع جرم به حداقل های قانونی بسنده کنند.

منبع خبر

تحلیل حقوقی:

خشونت از مهمترین دلایل ارتکاب جرم بوده و کسی که نتواند در موقعیت های مختلف خشم خود را کنترل کند ، یک عمر پشیمانی در اثر عملکرد خود شاهد است بنابراین فرهنگ سازی در کنترل خشم از امور بسیار مهم و ضروری است .

در جامعه امروزی آستانه صبر و تحمل به نسبت گذشته بسیار پایین آمده و درصد قابل توجهی از جرائم خشن ریشه در مسائل اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ، روانشناسی و.. دارد.

در این خصوص ازنقش رسانه ها و اثرات نمایشی که افراد را دعوت به خشونت می کنند نیز نباید غافل شد. نمایش درگیری ها و قتل و صحنه های توام با خشونت از این دسته از موارد می باشد که رفته رفته با تکرار این موضوعات خشونت به صورت امری بدیهی در اذهان نهادینه می شود.

محیط خانواده و محیط اجتماعی از علل مهم درکاهش خشونت به شمار می روند. طبق آمارهای موجود ، در خانواده هایی که انواع خشونت وجود داشته و کودکان در این محیط های خشونت زا رشد کرده اند،آن کودکان به طور خواسته یا ناخواسته دست به رفتار های خشونت آمیز می زنند؛ چرا که والدین الگوی به شدت تاثیر گذار برای کودکان هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *