وکیل صندوق خسارت بدنی

وکیل متخصص صندوق خسارت بدنی : امروزه با توجه به استفاده اکثر مردم از وسایل نقلیه شخصی و به تبع آن افزایش تصادفات رانندگی و اینکه این امر ممکن است منجر به خسارتهای بدنی در تصادفات رانندگی شود.

صندوق تامین خسارت های بدنی که مستقل از بیمه می باشد یک نهاد عمومی غیردولتی است، با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی ای که به دلایلی، امکان اخذ خسارت از مقصر حادثه یا شرکت بیمه را ندارند. وظیفه صندوق، حمایت از مجرمان نبوده و تنها باید از کسانی حمایت شود که به واسطه تخلف و عدم رعایت قانون توسط متخلفان، مقتول و مصدوم شده و نیاز به کمک دارند. البته نباید فراموش کرد که این صندوق در رابطه با خسارات مالی هیچ تعهد و تکلیفی نداشته و فقط به خسارات جسمانی و جانی رسیدگی می نماید.

در قانون بیمه اجباری شخص ثالث در ماده 21 این قانون می گوید:

جهت حمایت و تحت پوشش قراردادن زیان دیدگان حوادث ناشی از وسیله نقلیه و به منظور جبران خسارتهای بدنی در مواردی که بیمه شخص ثالث به علت مواردی همچون :

  1. فقدان بیمه شخص ثالث مقصر حادثه
  2. انقضای بیمه شخص ثالث مقصر حادثه
  3. ابطال بیمه شخص ثالث مقصر حادثه
  4. شناخته نشدن وسیله نقلیه مقصر حادثه
  5. کافی نبودن تعهدات بیمه شخص ثالث مقصر حادثه
  6. تعلیق یا لغو فعالیت شرکت بیمه
  7. خسارت های خارج از تعهد بیمه شخص ثالث
  8. ورشکستگی شرکت بیمه

 

وکیل صندوق خسارت بدنی

قابل جبران از طرف شرکت بیمه نباشد توسط صندوقی بنام صندوق تامین خسارت های بدنی جبران و قابل پرداخت است. لازم به ذکر است صندوق تامین خسارت های بدنی یک نهاد عمومی و کاملا مجزا و دارای استقلال می باشد، که هدف نهایی آن جبران خسارت های فقط بدنی وارده به زیان دیدگان می باشد.

روش پرداخت صندوق

  1. پس از بررسی و کنترل اسناد و اخذ وثیقه های لازم از مقصر حادثه (در صورت وجود) خسارت را در حد دیه قانونی پرداخت و در صورت قابل اجرا شدن اصل جانشینی به صورت اقساط از مقصر دریافت می نماید.
  2. در صورتیکه حوادث فاقد مقصرین قابل شناسایی یا مجهول المکان بر طبق اعلام دادگاه باشند. وجوه متعلقه بدون سپردن وثیقه و گرفتن تضامین لازم، در وجه زیان دیده گان پرداخت خواهد شد.

با توجه به ظرافت و پیچدگی های خاص موجود در قبال مطالبه خسارت از صندوق خسارت بدنی، اخذ وکیل مجرب و متخصص در رسیدگی به این امور لازم و ضروری می باشد. موسسه حقوقی عدلجویان آماده ارایه کلیه خدمات مرتبط با اخذ خسارت از صندوق تامین خسارت های بدنی می باشد.

نکته قابل توجه در حوادث رانندگی که چندین زیان دیده داشته باشد و مقصر توانایی پرداخت خسارات را نداشته باشد این صندوق با حمایت و تسهیلاتی به راننده مسبب حادثه کمک می کند که با پرداخت خسارات از رفتن به زندان در امان باشد و مانع این امر می گردد.

از آنجا که صندوق تأمین یه نهاد عمومی مستقل می باشد؛ به زیان دیده گانی که در تصادفات آسیب دیده اند و به خدمات اورژانسی نیاز دارند در کمترین زمان ممکن، غرامت پرداخت می کند . مشاوره حقوقی صندوق تأمین شما را با نحوه دریافت خسارت های بدنی از صندوق تأمین آشنا می کند.

گروه وکلای عدل جویان در زمینه مشاوره حقوقی و کیفری صندوق تامین خسارت های بدنی می توانند با کمک 24 ساعته و فوری و با استفاده از وکلای با تجربه و متخصص در این زمینه به شما کمک نمایند تا در سریعترین زمان ممکن به حق خودتان برسید و از مشکلات احتمالی بعلت عدم اطلاعات کافی در امان باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *