وکیل الزام به اخذ پایان کار

پایان کار چیست؟

پایان کار گواهی یا سندی است که مالک یا نماینده قانونی ایشان پس از تمام شدن عملیات ساختمانی با تقاضا از شهرداری مربوطه و تایید عدم تخلف در مراحل ساخت و انجام تسویه حساب مالی با شهرداری صادر می گردد.

چه کسانی می توانند درخواست صدور پایان کار نمایند؟

وکیل ملکی : اگر ساختمان با قرارداد مشارکت در ساخت تکمیل شده باشد در اینجا سازنده با وکالت نامه کاری که از مالک یا مالکین گرفته است یا می گیرد تعهد به اخذ پایان کار می دهد.

وکیل الزام به اخذ پایان کار
دعوای الزام به اخذ پایان کار به طرفیت مالک یا وکیل قانونی یا در مواردی سازنده مطرح می شود که ملک فروخته شده یا ملک مربوط به قرارداد مشارکت در ساخت فاقد پایان کار باشد یعنی اشخاصی که وظیفه اخذ پایان کار را داشته اند وظیفه قانونی خود را انجام نداده اند در این مرحله اشخاصی که منفعت شان در خطر است یا ذی نفع می باشند. نکته ای که باید به آن توجه نمود اینست که در مواردی دیده شده که شهرداری بدون دلایل موجه از صدور پایان کار امتناع می نمایند که در اینصورت شخص ذی نفع می تواند به طرفیت شهرداری دعوای الزام به صدور گواهی پایان کار را در مراجع قضایی مطرح نماید.

منتقل کردن سند ملک بدون پایان کار

همانطور که باید دانست یکی از ملزومات انتقال سند رسمی دریافت تاییدیه های ضروری و الزامی از قبیل دریافت گواهی استحکام بنا از کارشناس رسمی دادگستری، تاییدیه لازم از سازمان آتش نشانی که توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی صادر می گردد، نصب نرده در راه پله ها و بالکن و امثالهم که در نهایت منجر به صدور گواهی پایان کار می انجامد و تا مفاصاحساب های مربوطه انجام نگردد هیچکس از ذینفعان ( مالک، نماینده یا وکیل قانونی و سازنده یا خریداران در قرارداد مشارکت) نمی توانند از طریق دفاتر اسناد رسمی درخواست انتقال اموال را بنمایند.

مزایایی استفاده از  وکیل الزام به اخذ پایان کار عدل جویان

گواهی پایان کار از شهرداری

  1. شناسنامه یک ملک از جهت تخلف و تاییدیه استحکامات بنا و رعایت اصول مهندسی در ساخت در صدور گواهی پایان کار خود را نشان می دهد و این امر را تایید می کند،
  2. با گرفتن پایان کار به راحتی می توان نسبت به دریافت صورنمجلس تفکیکی از اداره ثبت اسناد رسمی اقدام نمود،
  3. پس از گذراندن مراحل فوق خیلی راحت می توان برای دریافت سند شش دانگ جدید اقدام نمود.

باید توجه نمود که گذراندن مراحل فوق و به ثمر رساندن مراحل فوق توسط ذینفعان هم زمانبر و هم از سختی و تخصص های اداری و حقوقی برخوردار است که در این حالت دخالت وکیل متخصص در این زمینه می تواند هم در زمان صرفه جویی کند و هم در هزینه با توجه به کارشکنی های که در ادارات ایجاد می گردد. بطور مثال اگر ملک در گزینه اول دارای تخلفاتی در بنا باشد که منجر به پرونده سازی در کمیسیون ماده 100 شود گذراندن مراحل بدوی و تجدیدنظر در این کمیسیون و در صورت لازم ثبت اعتراض در دیوان عدالت اداری نیاز به یک وکیل متخصص در این زمینه دارد که گروه وکلای عدل جویان می توانند این مشکل را بدون نگرانی برای شما آسان نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *