مشاوره حقوقی بطلان نکاح

مشاوره حقوقی بطلان نکاح : همه عقود در صورت نبودن شرایط اساسی که در قانون مدنی ذکر شده باطل شده واعتبار قانونی ندارند، نکاح نیز یک عقد محسوب می شود. در عرف و در دید مردم نکاح یک قرارداد محسوب نمی شود ولی نکاح در واقع یک عقد و قرارداد است که باید تمامی شرایط صحت یک قرارداد و آثار و نتایج یک قراراداد را هم به دنبال داشته باشد، بنابراین نکاح هم یک قراردار رسمی است که درصورت عدم رعایت شرایط اساسی و اصلی یک عقد وقرارداد باطل خواهد بود.

مشاوره حقوقی بطلان نکاح به صورت حضوری

گروه حقوقی عدل جویان با سابقه موفقیت در اکثر پرونده های حقوقی خانواده این امکان را برای شما فراهم آورده تا به دفتر گروه حقوقی عدل جویان واقع درصادقیه مراجعه کنید و از خدمات حقوقی ، وکلای گروه حقوقی عدل جویان بهره مند شوید.

در جلسات مشاوره حقوقی حضوری خانواده ، وکلای گروه حقوقی عدل جویان بهترین و کاربردی ترین روش ها را برای حل مشکلات حقوقی شما در زمینه خانواده ارائه می دهند.گروه حقوقی عدل جویان آماده ارائه مشاوره حقوقی حضوری در زمینه های مختلف خانواده اعم از مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، حضانت، استرداد جهیزیه و مهرالمثل، اشتغال همسر، ممناعت از خروج فرزند از کشور، فسخ نکاح و طلاق توافقی و.. می باشد.

شرایط وقوع نکاح

عقد نکاح نیز به مثابه سایر عقود برای واقع شدن نیاز به شرایط واصولی دارد که حتما باید رعایت شود، به شرایط صحت عقد نکاح اشاره می کنیم:

اختلاف در جنس طرفین نکاح

اولین شرط برای صحت ازدواج ونکاح اختلاف جنس فی مابین طرفین نکاح می باشد

اراده

دومین شرط لازم برای تحقق نکاح که باید به آن اشاره کرد، اراده یا قصد می باشد، قانون مدنی نیز درباره اراده در عقد نکاح بیان می دارد:نکاح در صورتی واقع می شود که ایجاب و قبول با الفاظی که به صراحت به داشتن اراده و قصد دلالت کند انجام شود. بنابراین اگر شخصی در حالت جنون و یا درحالت مستی ازدواج نماید نکاح وازدواج وی باطل خواهد بود زیرا شرط اساسی و اصلی در هر قراردادی، داشتن اراده و قصد می باشد.

اهلیت داشتن

از دیگر شروط مهم و اصلی در صحت نکاح داشتن اهلیت لازم برای منعقد کردن عقد نکاح می باشد ، باید بیان داشت؛ داشتن اهلییت یک شرط اساسی برای همه قراردادها می باشد، منظوراز اهلیت ؛ عاقل و بالغ بودن طرفین نکاح می باشد منظور ازبالغ بودن  رسیدن طرفین نکاح به سن بلوغ می باشد، درقانون 15 سال برای طرفین نکاح به عنوان سن نکاح یا بلوغ بیان شده است.

نکته قابل توجه ، امکان ازدواج افراد مجنون می باشد، مطابق قانون افراد مجنون در صورت اذن واجازه دادستان و رضایت طرف مقابل می توانند ازدواج نمایند.در صورت نداشتن شرایط مذکور  آن ازدواج و نکاح باطل خواهد بود.

مشاوره حقوقی بطلان نکاح به صورت تلفنی

مشاوره حقوقی  بطلان نکاح به صورت تلفنی عدل جویان توسط وکلای دادگستری و مشاورین و دکترین حقوقی انجام می شود ؛ با استفاده از علم و تجربه حقوقی خود از طریق تلفنی بهترین و سریع ترین راه ها را برای رسیدن به حقتان بیان می کنند.یکی از افتخارات گروه حقوقی عدل جویان آن است که سعی بر آن شده که هیچ کس به دلیل مشکل مالی از کسب اطلاعات حقوقی واحقاق حق محروم نشود،در همین راستا اقدامات بزرگ و دل سوزانه ای انجام داده است ،یکی از این اقدامات ارائه مشاوره حقوقی تلفنی رایگان و همچنین ارائه مشاوره حقوقی رایگان در سایت گروه حقوقی عدل جویان می باشد که شما با مراجعه به سایت گروه حقوقی عدل جویان و کلیک بر روی قسمت (پرسیدن سوال جدید) می توانید سوال خود را مطرح سازید. عدم آگاهی نسبت به مسائل حقوقی می تواند آثار جبران ناپذیری بر زندگی شما بگذارد بنابراین با تماس با گروه حقوقی عدل جویان و کسب مشاوره حقوقی تلفنی از حق و حقوق خود آگاهی پیدا کرده و نسبت به احقاق حق خود اقدام نمایید.

مشاوره حقوقی بطلان نکاح

مواردی که موجب بطلان نکاح می شود:

 

  1. ازدواج کردن با دختری که باکره بوده و هنوز اذن وازدواج پدریا ولی یا جد پدری خودش را کسب ننموده است.
  2. ازدواج کردن با زنی که به واسطه طلاق از شوهرش در عده به سر می برد.
  3. مطابق قانون و احکام شرعی فردی که در حال احرام
    می باشد حق نکاح وازدواج را ندارد، بنابراین عقد نکاح در حال احرام باطل می باشد، درصورتی که فرد نسبت به حرام بودن نکاح دراحرام علم داشته باشد و با اطلاع ازاین موضوع نکاح و ازدواج کند آن زن مرد دچار حرمت ابدی شده و تا ابد بر یکدیگر حرام شده و هرگز نمی توانند با یکدیگر ازدواج نمایند.
  4. ازدواج کردن مرد با زن سابق خودش که او را لعان کرده باشد سبب باطل شدن نکاح می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لعان به مقاله حقوقی لعان در همین سایت گروه حقوقی عدل جویان مراجعه کنید.
  5. چانچه مهریه در عقد موقت تعیین نشده باشد آن نکاح موقت باطل است. کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با متخصیص دعاوی بطلان نکاح از طریق شماره 44386581-021.

مهریه در نکاح باطل

همانطور که درمشاوره حقوقی تقسیط مهریه بیان کردیم مهریه جزو حقوق اصلی زن می باشد و به محض وقوع نکاح زن مالک مهریه می شود. در رابطه با مهریه باید بیان داریم، اگر بین زن مرد رابطه نزدیکی واقع نشده باشد و نکاح پیش ازوقوع نزدیکی بنابر دلایل مذکور  باطل شود هیچ مهریه ای بر زن تعلق نمی گیرد نکته جالب آنکه در چنین حالتی که زن مستحق هیچ مهریه ای نمی باشد اگر مرد مبلغی را به عنوان مهریه پرداخت کرده باشد باید به دفتروکالت گروه حقوقی عدل جویان مراجعه کند و ضمن اخذ مشاوره حقوقی بطلان با کمک وکلای گروه حقوقی عد ل جویان درخواست استرداد مبلغ پرداخت شده را نماید.
اگر نزدیکی بین زن ومرد روی داده باشد سپس نکاح باطل شود زن مستحق مهرالمثل می باشد.

مشاوره حقوقی بطلان نکاح غرب تهران

گروه حقوقی عدل جویان در غرب تهران،صادقیه، اقدام به ارائه مشاوره حقوقی در همه مسائل حقوقی توسط وکلای دل سوز و متعهد خود می نماید برای بهره مند شدن از ارزانترین و کاربردی ترین مشاوره حقوقی بطلان نکاح در  صادقیه به دفتر وکالت گروه حقوقی عدل جویان واقع درغرب تهران،صادقیه مراجعه نمایید. مشاوره حقوقی گروه حقوقی عدل جویان ارزان ترین مشاوره حقوقی غرب تهران می باشد.

اقدامات لازم

از جمله اقدامات لازم مراجعه به گروه حقوقی عدل جویان وبهره مند شدن از خدمات حقوقی می باشد سپس با مشورت با وکلای گروه حقوقی عدل جویان باید نسبت به تهیه تصویر یا کپی از سند ازدواج و شناسنامه و کارت ملی و جمع آوری مدارک ودلایل لازم برای اثبات بطلان نکاح اقدام نماید.

روند رسیدگی

در صورت وجود شرایط مذکور در  برای بطلان نکاح هر کدام از طرفین می تواند با مراجعه به دفتر وکالت گروه حقوقی عدل جویان واقع در غرب تهران، صادقیه از وکیل گروه حقوقی ما برای تنطیم دادخواست مربوط به بطلان نکاح و ثبت کمک بگیرید. سپس به کمک وکیل خود مدارک و اسناد مذکور در قسمت اقدامات لازم را جمع آوری کند تا درجلسه رسیدگی مدارک واسناد مذکور را به قاضی تقدیم نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *