آموزش ثبت نام در ثنا – سامانه ابلاغ الکترونیکی

آموزش ثبت نام در ثنا , آشنایی با سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی(ثنا) : تا چندی قبل چنانچه فردی در محاکم قضایی طرح دعوا میکرد و یا طرف دعوا قرار میگرفت جهت مطلع شدن از زمان رسیدگی یا حضور در دادگاه و ….ابلاغها بصورت مکتوب و از طریق مامورین ابلاغ و بصورت حضوری و دستی انجام می شد .اما در این روش احتمال شناخته نشدن فرد در ادرس مذکور و یا مفقود شدن ابلغیه در موارد الصاق به در به جهت عدم حضور گیرنده و یا تاخیر در تحویل و …وجود داشت که بعضا باعث تضییع حقوق افراد می شد؛لذا به جهت رفع این مشکلات ،تسریع روند دادرسی ،کاهش حجم مراجعات حضوری و ….سامانه ابلاغ الکترونیکی راه اندازی شد .

در حال حاضر تمامی ابلاغ های مربوط به طرفین دعوی و موکل در این سامانه قرار میگیرد و افراد مذکور میتوانند با مراجعه به این سامانه به آدرس اینترنتی sana.adliran.ir از اخرین وضعیت پرونده و رای صادره مطلع گردند . به این منظور تمامی افراد قبل از مراجعه به دادگستری و یا در حین دادرسی موظف به ثبت نام در این سامانه هستند. البته بهتر است تمام افراد ایرانی در این سامانه ثبت نام کنند تا چنانچه دعوی بر علیه آنها در محاکم مطرح شد ،از طریق پیامک ارسالی از سامانه مطلع گردند .

ثبت نام در ثنا

در حال حاضر امکان ثبت نام اینترنتی برای این سامانه وجود ندارد ، جهت ثبت نام در این سامانه هر فرد می تواند با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی مراجعه نماید و پس از احراز هویت با تکمیل اطلاعات لازم کد شناسایی ورود به سامانه (رمز عبور) رادریافت نماید .

ورود به سامانه و استفاده از آن

چنانچه پیامکی حاوی این مطلب که ابلاغ جدیدی برای شما در سامانه قرار گرفته و …،نخست از طریق تلفن همراه و یا سیستم های کامپیوتر شخصی یا امکانات موجود در کافی نت وارد سایت عدل ایران شده سپس با استفاده از لینک ابلاغ و وارد کردن رمز عبور و کد ملی وارد صفحه شخصی می شویم و در قسمت ابلاغیه های جدید میتوانید ابلاغیه ها را مشاهده نمایید . بعد از مشاهده ،این ابلاغ در قسمت ابلغهای مشاهده شده قرار می گیرد و هر زمان که نیاز باشد با مراجعه به این قسمت قابل دسترسی و مطالعه می باشد .

لازم به ذکر است برای اشخاص غیر ایرانی نیز قابلیت ثبت ثنا وجود دارد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *