کودک آزاری در کرمان

کودک آزاری در کرمان

با انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن دو کودک کار توسط پیمانکار شهرداری کرمان مجبور به خوردن گل می شوند، با موجی از واکنش های بسیار شدیدی از سوی کاربران همراه شد.

شهردار کرمان در واکنش به این ویدئو دردناک عنوان کردند شخص خاطی کارمند یا کارگر شهرداری کرمان نبوده است و کارمند یکی از شرکت های پیمانکاری خدماتی سازمان ههمیاری شهرداری می باشد، و از اخراج شدن او خبر داد و به دنبال آن از این دو کودک دلجویی کرد.

منبع خبر

تحلیل حقوقی:

دوران کودکی مهم ترین مرحله رشد و تکامل جسمی و روانی کودک می باشد و آسیب در این دوران پیامدهای طولانی مدت در آینده را در پی خواهد داشت.

کار کودک، به کلیه فعالیت های کودک اطلاق می شود که برای کودک آسیب هایی را به همراه داشته و مزاحمت هایی در تحصیل او ایجاد کند.

فقر و مشکلات خانوادگی از مهمترین علت های کار کودکان به شمار می رود. اکثر کودکان کار به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بی بهره اند.

طبق قانون اساسی تحصیل رایگان حق همه افراد است و انتظار می رود همه کودکان کشور از جمله کودکان کار، امکان برخورداری از حقوق خود را داشته باشند.

در رابطه با کار کودکان گروه سنی 15 تا 18 سال همانطور که در قانون کار تصریح شده، نباید از هفت و نیم ساعت در روز تجاوز کند.(نیم ساعت از کارگران عادی کمتر). همچنین کار سخت و خطرناک و حمل بار بیش از حد مجاز، ممنوع است.

گماردن طفل یا صغیر به تکدی گری، موجب مجازات حبس تعزیری درجه 6 و استرداد اموال حاصل از تکدی گری را برای گمارنده به همراه دارد.

خرید و فروش اطفال به مقاصد اقتصادی و جنسی براساس ماده 3 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب 1381 ، برای مرتکب علاوه بر جبران خسارت به 6 ماه تا 1 سال زندان و جزای نقدی از 10 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال محکومیت به همراه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *