مشاوره حقوقی تقسیم ترکه

مشاوره حقوقی تقسیم ترکه : در جهان کنونی، تقسیم ترکه متوفی به صورت سنتی انجام نمی گیرد بلکه این مبحث مطرح شده در علم حقوق و در تمامی کشورها بر طبق قوانین خاصی انجام می گیرد. عدم آشنایی اشخاص با این قوانین، در بسیاری از موارد سبب بروز جنجال و کشمکش هایی پس از فوت مورث می گردد. بنابراین بهتر است در این زمینه از مشاوره حقوقی تقسیم ترکه وکیل متخصص ترکه بهره مند شد.
در این مقاله سعی شده است ر در خصوص قوانین حاکم بر ترکه، تفاوت ترکه و سهم الارث، مدت زمان تقسیم ترکه، لزوم اخذ گواهی انحصار وراثت و در نهایت لزوم مراجعه به مشاوره حقوقی تقسیم ترکه توضیح داده شود.

قوانین حاکم بر تقسیم ترکه

مهمترین قوانین حاکم بر تقسیم ماترک ، قانون امور حسبی و قانون مدنی می باشند. مرجع صالح رسیدگی به تقسیم ترکه، آخرین محل اقامت دائم متوفی و در صورت عدم تشخیص آن، آخرین محل سکونت وی می باشد؛ همچنین جهت رسیدگی به دادخواست تقسیم ترکه، اخذ گواهی انحصار وراثت ضروری خواهد بود و قواعدی از این دست که وکیل متخصص تقسیم ترکه گروه حقوقی عدل جویان در جلسه مشاوره حقوقی تقسیم ترکه، مراجعه کننده و یا مراجعه کنندگان را از موازین حقوقی و قانونی حاکم بر تقسیم ترکه مطلع خواهد نمود.

مشاوره حقوقی تلفنی تقسیم ترکه

مشاوره حقوقی تلفنی عدل جویان توسط وکلای دادگستری و مشاورین و دکترین حقوقی انجام می شود ؛ یکی از افتخارات گروه حقوقی عدل جویان آن است که سعی بر آن شده که هیچ کس به دلیل مشکل مالی از کسب اطلاعات حقوقی واحقاق حق محروم نشود،در همین راستا اقدامات بزرگ و دل سوزانه ای انجام داده است ،یکی از این اقدامات ، ارائه مشاوره حقوقی تلفنی رایگان و همچنین ارائه مشاوره حقوقی رایگان در سایت گروه حقوقی عدل جویان می باشد که شما با مراجعه به سایت گروه حقوقی عدل جویان و کلیک بر روی قسمت (پرسیدن سوال جدید) می توانید سوال خود را مطرح سازید. عدم آگاهی نسبت به مسائل حقوقی می تواند آثار جبران ناپذیری بر زندگی شما بگذارد بنابراین با تماس با گروه حقوقی عدل جویان و کسب مشاوره حقوقی تلفنی از حق و حقوق خود آگاهی پیدا کرده و نسبت به احقاق حق خود اقدام نمایید.

مشاوره حقوقی تقسیم ترکه

تفاوت تقسیم ترکه و سهم الارث

بیشترین سوالاتی که در جلسه مشاوره حقوقی تقسیم ترکه مطرح می گردد، تفاوت ترکه و سهم الارث می باشد. این دو هرچند در دیدگاه عموم مردم یکی بوده و تصور می شود تنها تفاوتی تحت لفظی دارند اما باید گفت که در علم حقوق، نه تنها در معنا بلکه در ماهیت نیز با یکدیگر متفاوت هستند.
ترکه، دارایی های مثبت از جمله اموال منقول و غیر منقول و تعهدات شخص متوفی از جمله دیون و بدهی های وی را نیز شامل می شود. در واقع طلبکاران متوفی در ترکه وی سهم دارند اما در سهم الارت خیر. چرا که سهم الارث صرفا دارایی مثبت به جا مانده از متوفی پس از پرداخت تعهدات وی می باشد که صرفا حق وراث است. همچنین دادخواست تقسیم ترکه، مربوط به یک دعوی غیر مالی می باشد حال آنکه مطالبه سهم الارث، یک دعوی مالی بوده و باید مقوم شده و تمبر و هزینه دارسی نیز بر همین مبنا تعیین و اخذ می گردد.

هزینه و قیمت وکیل تقسیم ترکه

بسیاری از مردم به دلیل هرینه های اخذ وکیل رغبتی برای مراجعه به وکیل حقوقی برای پیگیری پرونده خود ندارند، این خود می تواند منجر به ضررهای مالی و روانی و جسمی بسیاری شود . با همه این وجود ، گروه حقوقی عدل جویان با درک مشکل مالی مردم دراقدام دل سوزانه هزینه های مربوط به اخذ وکیل تقسیم ترکه را به شکل کاملاً چشمگیری کاهش داده است تا هیچ حقی به دلیل مشکل مالی ضایع نشود. وکیل حقوقی گروه حقوقی عدل جویان ازمجرب ترین و باتجربه ترن و درعین حال ارزانترین وکیل حقوقی تهران می باشد که شما را در رسیدن به حقوق خود ، همراهی می کند.

مدت زمان تقسیم ترکه

از جمله مهمترین مسائل در تقسیم ترکه که حتماً می بایست در جلسه مشاوره حقوقی تقسیم ترکه مطرح گردد، مربوط به مدت زمان تقسیم ترکه است. باید دقت نمود که نمی توان زمان دقیق به نتیجه رسیدن دعوی تقسیم ترکه را تضمین نمود اما با توجه به رویه های موجود، دعاوی مربوط به تقسیم تریکه از جمله دعاوی است که معمولاً طولانی و زمان بر می باشد ، ناگفته نماند در صورت بروز هرگونه مشکل حقوقی در خصوص تعداد وراث، ترکه، گواهی انحصار وراثت، طلبکاران موجود، مدارک مورد نظر و مواردی از این قبیل، ممکن است مدت زمان رسیدن به نتیجه نهایی طولانی تر گردد. وکیل تقسیم ترکه با توجه به دانش و سالها فعالیت در زمینه دعاوی مربوط به تقسیم ترکه می تواند در روند تسریع در رسیدگی بسیار مؤثر باشد.
مراجعه به مشاوره حقوقی تقسیم ترکه و در صورت نیاز، مراجعه به وکیل متخصص در این زمینه می تواند سرعت رسیدگی را در حد قابل توجهی افزایش دهد.

وکیل ارزان تقسیم ترکه

شاید مشکل اصلی مردم در حال حاضر ، مشکل مالی و هزینه های مربوط به اخذ وکیل تقسیم ترکه باشد ، گروه حقوقی عدل جویان ضمن درک مشکل مالی مردم سعی بر آن دارد تا توسط وکیل متخصص تقسیم ترکه ارزانترین و به صرفه ترین خدمات حقوقی را به شما ارائه دهد. برای بهره مند شدن از ارزانترین و بهترین وکیل تقسیم ترکه با گروه حقوقی عدل جویان در ارتباط باشید.

لزوم گواهی انحصار وراثت

اولین قدم در تقسیم ترکه اخذ گواهی انحصار وراثت می باشد ، وکیل متخصص تقسیم ترکه پیش از هر کاری ، اقدام به به دریافت گواهی انحصار وراثت می کند. گواهی انحصار وراثت، سندی رسمی می باشد که در آن تاریخ دقیق فوت متوفی و همچنین اسامی وراث در آن قید شده و میزان سهم الارث هریک از آنان مشخص شده است. چرا که لازمه دادخواست تقسیم ترکه، گواهی انحصار وراثت معتبر و قانونی می باشد.

ضرورت مراجعه به مشاوره حقوقی تقسیم ترکه

رجوع به وکیل دادگستری و اخذ مشاوره حقوقی لازم ، اقدامی هوشمندانه در جهت کسب اطلاعات لازم در زمینه تقسیم ترکه می باشد، دشواری و پیچیدگی دعاوی مربوط به تقسیم ترکه سبب شده تا بسیاری از افراد در خصوص تقسیم ترکه و مطالبه سهم الارث خود، مبادرت به اخذ وکیل می کنند. مقاله مشاوره حقوقی تقسیم ترکه ، با ساده سازی مفاهیم تخصصی حقوقی در این زمینه همراه است ؛ هرکدام از ورثه که خواهان سهم الارث خویش از ترکه می باشند و خواستار تقسیم ترکه می باشند، باید اقدم به اخذ گواهی انحصار وراثت نموده و سپس مهرو موم ترکه را انجام داده و به دنبال آن دادخواست تحریر ترکه را برای معین کردن اموال و دارایی‌های متوفی تنظیم ‌نماید. سپس دادخواست تقسیم ترکه را دردفاتر خدمات قضایی تنظیم نماید.

بعد از تعیین وقت رسیدگی و تشکیل دادگاه هرکدام از ورثه و اشخاص ذینفع برای اخذ سهم الارث ادعایی خود باید دلایل و مدارک وبینه خود را به دادگاه تقدیم نمایند. دادگاه پس از بررسی و تحقیقات کارشناسی سهم الارث و حصه هرکدام از وراث را تعیین و به آنها ابلاغ می‌کند. بعد از اعلام سهم الارث و حصه هر کدام از وراث ، هر یک از وراث در تصرف بر حصه خود کاملاً مستقل بوده و هر تصرف مشروعی که بخواهند می‌توانند در آن اموال انجام دهند. ولی ممکن است که وراث در تقسیم ماترک با یکدیگرتوافق کنند. دراین حالت بعد ازتوافق وراث برنحوه تقسیم ترکه ، قاضی توافق انجام گرفته شده براموال متوفی را در صورت مجلسی تنظیم می نماید وسهم الارث هر کدام از وراث را مطابق توافق انجام شده در صورت مجلس قید می‌کند.

وکیل متخصص تقسیم ترکه

ترکه متوفی عبارت است از اموال و حقوق مالی شخص که حین فوت دارا بوده و همچنین تعهداتی که به نفع او در زمان حیاتش شده است. مقصود از تحریر ترکه عبارت است از تعیین مقدار ترکه و دیون متوفی.

دادگاه رفتن همیشه آخرین راه حل است و اما بهترین گزینه برای رفع اختلاف، صلح و سازش می باشد. در صورت امتناع سایر وراث از تقسیم ترکه کافی است که یکی از آنان تقسیم ترکه را از دادگاه درخواست کند و سپس دادگاه اقدام به تقسیم ترکه و تعیین سهم هریک از وراث می نماید.

نحوه ی تعیین سهم الارث وراث متوفی توسط وکیل انحصار وراثت و براساس ماده 250 قانون امور حسبی به عمل می آید. دادگاه صالح در رسیدگی به دعاوی راجع به ترکه متوفی تا زمانی که ترکه تقسیم نشده، در دادگاهی است که آخرین اقامتگاه متوفی در ایران آن محل، بوده است.

بعد از تقسیم ترکه، در محل اقامت وراث نسبت به قابل تقسیم بودن یا نبودن ترکه و چگونگی و نحوه تقسیم و تعیین حصه هریک از وراث به نسبت سهم الارث ازجمله مواردی است که وکیل متخصص تقسیم ترکه آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.

وکیل تقسیم ترکه تهران

موسسه حقوقی عدل جویان با تجربه سالها فعالیت موفق در زمینه های مختلف حقوقی اعم از تقسیم ترکه ، مطالبه چک، مطالبه وجه سفته، الزام به تنظیم سند رسمی و… آماده پیگیری پرونده حقوقی شما توسط بهترین وکیل حقوقی تهران می باشد. برای بهره مندی از ارزانترین و حرفه ای ترین وکیل تقسیم ترکه تهران با وکیل حقوقی گروه حقوقی عدل جویان از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی یا مراجعه به سایت گروه حقوقی عدل جویان در ارتباط باشید.

مشاوره حقوقی تقسیم ترکه در غرب تهران

گروه حقوقی عدل جویان در غرب تهران به روش های مختلفی تلفنی ، حضوری ، آنلاین و…اقدام به ارائه مشاوره حقوقی می نماید، ،گروه حقوقی عدل جویان با تجربه بالا در پیگیری پروندهای مربوط به تقسیم ترکه و بااستفاده از دانش و تجربه وکلای نخبه و متهد و باتجربه خود، آماده پیگیری پرونده حقوقی شما و ارائه سودمند ترین مشاوره حقوقی غرب تهران می باشد.

2 پاسخ
  1. Akbr
    Akbr گفته:

    سلام وقت بخیر
    اگر زمینی وراثی توسط یک متراژ کننده مساحت شود و سالها بعد مشخص شود که متراژ او اشتباه بوده و نسبت به رقم اعلامی او زمین مساحت بیشتری دارد دو سوال دارم:
    ۱ آیا سایر وراث میتوانند اقدام به تخریب خانه ای که در این زمین ساخته شده نمایند؟
    ۲ آیا میتوان از مساحت کننده شکایت و تقاضای خسارت نمود؟

    پاسخ
    • مهرداد عبداللهی
      مهرداد عبداللهی گفته:

      سلام. اگر عمداض کارشناس مربوطه نسبت به اندازه گیری متراژ تخلف انجام داده باشد در صورت اثبات کارشناس مجرم بوده و مجازات در پی خواهد داشت و شما می توانید با ابطال تقسم ترکه حقوق خود را مطالبه کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *